Site Meter

Låt det snöa...snart kommer 17

 
 
11 december 2016
 
 
Snön kom åter till Djurgården och gjorde dessa mörka dagar aningen ljusare. Min längatan efter januari är starkare än någonsin och jag vill ha ett nytt år nu! Ett bättre år! Jag vill starta om!
 
17 år mitt lyckonummer och jag tror på 2017! 
 
Nu skriver jag på min blogg-årskrönika och inser att jag trots allt upplevde många vackra och fina stunder under 2016. 
 
Villa Mullberget, ritat av Ragnar Östberg
 
Täcka udden, ett Wallenbergnäste...
 
Det underbara kejsarolvonet blommar vid Rosendals slott och vem älskar inte de växter som kämpar med sin blomning i vintern. Trollhassel, vinterjasmin och kejsarolvon! Respekt!
 
Rosendals trädgård
 
Rosendals trädgård!
 
 Rosendals fruktträdgård

Kommentarer
Postat av: Ann-Christine beneke

Tittar jag ut är det svart och vitt, det är kontrasternas årstid. Tittar in istället, min novemberkaktus blommar :-)

2016-12-12 @ 17:59:36
Postat av: Hasse Wester

Gott nog Ann-Christine!

2016-12-12 @ 18:59:34
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Rost och rädisor

Så härliga bilder du visar! I Småland lyser snön med sin frånvaro och smhi hotar med grön jul. Imponerad av att du redan börjat snickra på nyårskrönikan. Ser jag fram emot att läsa. Själv har jag än så länge bara bestämt att det ska bli en.
Ha det så gott
/Anette

2016-12-14 @ 15:39:49
URL: http://www.rostochradisor.blogspot.se
Postat av: Hasse Wester

Då hoppas vi att SMHI har fel Anette! Ser fram mot din årskrönika också!

2016-12-14 @ 16:45:50
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0