Site Meter

Sturehovs slottspark vilar och väntar

 
 Redan 2012 då jag skrev om Sturehovs slottspark till boken, hörde jag ett rykte att den här platsen skulle få en ordentlig uppryckning och att en av Sveriges stora trädgårdsprofiler skulle vara med och utforma något nytt i den anrika parken. Tyvärr har ännu inget hänt. Det känns som jag tidigare sagt, att parken som ägs av Stockholms stad, väntar på kärleksfulla trädgårdsmänniskor som kan skapa något vackert här och att Sturehovs slottspark får en själ.
 
När jag stannade till här på väg hem från jobbet idag och sakta vandrade runt i parken, kändes det som vanligt som om något fattades. Idag finns här ett stort antal lindar i alléer, lindhäckar, vanliga bokar, blodbokar, bokhäckar och stora ytor av gräs. Jag fortsätter att vänta på de där kärleksfulla trädgårdsmänniskorna...
 
Läs mer om Sturehovs slottsparj här!
 
De här två magnifika blodbokarna står som vanligt här som slottets vakter!
 
Det mysiga trädgårdscaféet Voltaire & Vänner har från och med 8 juni öppet varje dag mellan 11-17
 
Lindarna knuthamlades senast vintern 2013-2014
 
Jag brukar säga att de här bokarna som planterats tätt intill varandra, kramas.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0