Site Meter

Boken fyller 2 år!

 
Nu är det 2 år sedan det första exemplaret av boken ´´Stockholms gröna rum´´ kom hem till mig med bud en iskall februaridag. Det blev en mycket speciell dag! Med skakiga händer drog jag försiktigt ut boken ur det vadderade kuvertet och började försiktigt bläddra i den bok som vi kämpat så intensivt med under 2012.
 
Nu har den där speciella känslan släppt för länge sedan och boken är historia, även om jag ibland fortfarande brukar titta efter den om jag passerar en bokhandel på stan. Dom som nämner något om boken idag frågar ofta hur många exemplar som sålts och jag svarar ärligt som alltid att jag inte vet. Jag tror inte heller att jag vill veta. Den här ganska smala stockholmsboken har självklart inte vält kiosker över landet, men jag tror ändå att den finns i ganska många bokhyllor och det gör mig oerhört glad och stolt. Här beskriver jag hur boken kom till!
 
Nu har jag gått vidare och dom som är intresserade av Stockholm och dess gröna rum kan fortsätta att följa mig både på bloggens Stockholmssida och på bokens Facebooksidatvå platser som är något av en fortsättning av boken. 
 
I samband med att boken nu har födelsedag, roade jag mig att Googla på den och jag vet inte vad som är värst - att googla på sig själv eller på en bok som man skrivit? Jag rodnar och skäms lite, men här nedan är i varje fall några länkfynd från Google!
 
Bokus
Stadsbiblioteket
Norstedts
Engsholms slott
Premiumshoppen
Riksförbundet Svensk Trädgård
Bilder
Waldemarsudde
Bloggen Längs kajen
Bloggen Mimmimariesböcker
Bloggen Miras Mirakel
Lenas trädgårdsblogg
Benitas bokblogg
Clio - den historiska bokklubben
Expressen
Bergianska Trädgårdens vänner
Östermalmsnytt
Tidningen Kulturen
Odla med P1
www.lomma.se
Svensk Bokhandel
 
 
 Boken finns att köpa här!
 

 

Kommentarer
Postat av: Scylla

Det var en söt liten spindel som bor här oss dig! :)

2015-02-17 @ 09:35:51
URL: http://havstroll.blogspot.com
Postat av: Hasse Wester

Mm, försökte du får bort den från skärmen?

2015-02-17 @ 10:01:39
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Scylla

Jag hann nog tänka tanken, men kom inte så långt :)

Förresten så borde jag köpa din bok. Den finns inte på biblioteken här uppe, så jag har inte ens bläddrat i den.

2015-02-21 @ 14:01:18
URL: http://havstroll.blogspot.com
Postat av: Hasse Wester

Det tycker jag att du ska göra Scylla! Den kostar endast 99 kr just nu.

http://premiumshoppen.se/sthlms-grona-rum-698953.aspx

2015-02-21 @ 14:36:37
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0