Site Meter

Av kärlek till Stockholm

I 40 år har jag nu bott i Stockholm och min kärlek till huvudstaden bara växer!
 
 Från Högalidskyrkans norra torn 2012
 
 Visst finns det många fel med Stockholm, som biltrafiken, ett sönderbyggt City, stressen och att staden ligger på helt fel breddgrad! Men eftersom jag inte längre jobbar i Stockholm så kan jag välja att vistas på de bästa och vackraste platserna, som Djurgården och Långholmen till exempel..
 
Jag tar sällan bilen in till stan och om jag måste passera det sönderbyggda, City så gör jag det så snabbt jag kan, utan att se mig omkring. Mina dåliga knän gör att jag inte kan hålla stockholmarnas takt på trottoarer och vandringsvägar och jag undviker den värsta kylan! Men jag älskar verkligen denna stad!
 
Mina drömmars stad
Barn av sin stad
Minns du den stad
I en förvandlad stad
Stad i världen
 
Jag blir kvar i mina drömmars stad!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0