Site Meter

Höst!

 
 
Kommentarer på Facebook!
 
  •  
    Gert-Åke Yamdee Andersson Pausen är slut, upp o jobba, haha 
     
  • Lennart Nilsson Riktigt kul bild gjord av en kreativ person
  •  
    Ulla Hasselmark Aj aj aj...
  •  
    Kathryn Palu Lite läskig....
  •  
    Anita Billfors En uppdaterad bild på lövgubben:)
  •  
    Janicke Henrikson Du får vara kvar, Hasse, men lövblåsarna hatar jag!!
    Kanske går an på dina stora ägor, men mellan husen i stan är de en idiotisk plåga.
  •  
    Eva Kronvall Jag förstår hur du känner dig!
  •  
    Hasse Wester Orkar nog inte ta debatten om lövblåsar ikväll. Är det någon som jag föreställa sig hur det är att handkratta (räfsa) en slottspark?
  •  
    Evy Österlind FD Söderquist Alla hjälpmedel är bra tycker jag 
  •  
    Janicke Henrikson Att kratta är för mig, som har några ynka kvadratmeter att sköta, en härligt meditativ syssla. Självklart är det andra bullar på stora ytor och när man har som yrke att sköta dem. Dock, när jag ser dem som blåser de små ytorna mellan husen där jag bor, där de går med sina bullrande och stinkande maskiner på ryggen, med skyddskåpor över öron och skyddsglas på näsan, tror jag de skulle må mycket bättre, både psykiskt och fysiskt, av att hantera en räfsa. Det skulle också gå fortare.För att inte tala om hur mkt bättre det skulle vara för oss hyresgäster, man blir galen av oljudet timme efter timme.
    Jisses, detta blev långt, engagera dig inte, Hasse.

  •  
    Hasse Wester Jag är en vän av total tystnad! När jag behöver den tystnaden så åker jag långt ut på landet. I Stockholm finns den knappast! Även om inte Engsholm ligger i Stockholm, så ska jag höra om inte vår VD kan anställa 10 ´´krattare´´ till nästa höst....jag menar det gick ju förr! Och varför inte gå hela vägen med allt buller. Stoppa biltrafiken och speciellt lastbilstrafiken och ta tillbaka hästarna och vagnarna och varför finns Bromma flygplats kvar? Jag har en landningsbana över mitt hus, men de flesta röstar för att man ska kunna flyga (nästan) rakt in i kontoret. När snön kommer så kan vi åter ploga stadens gator med häst och plog mm. mm. Och det var väldigt intressanta och intelligenta kommentarer på den där stoppa-lövblås-sidan Kenneth Nilsson....
  • Kenneth Nilsson Ha ha ha... "intelligenta" vet jag inte. Jag bara retar mig på att en hel eftermiddag kan gå åt till att blåsa ihop cirka en hink löv här på bakgården. Otroligt irriterande.
    Du spelar i en annan division Hasse Wester
    Wiiiii, Wiiiiii,wiiii wiiii wiiii, Wiiiii.. hela eftermiddagen.
  •  
    Kristina Wallinder Jag håller med dig Hasse Wester vilken fröjd det skulle vara med 10 st som räfsar löv  ...jag ställer upp älskar att räfsa löv!
  •  
    Hasse Wester Problemet är att vår VD får betala ut tio löner i stället för en...
  •  
    Kristina Wallinder men det vore fröjdefullt 
  •  
    Hasse Wester På en villatomt kan det vara lite ´´trevligt´´ att räfsa löv. På stora områden som man har som sin arbetsplats, så är det ett slitjobb både om man har lövräfsa eller lövblås! Nu ska jag vila min trötta kropp! Godkväll kompisar!
  •  
    Johnny Kronvall Jag förstår dig precis, Hasse!
  •  
    Lena Berg Nordenberg Ha ha! Efter att ha slitit med granris i två hela dagar, förstår jag Dig mer än väl!

Kommentarer
Postat av: Susanna Maria J

Hehe kul bild ;D

2014-10-27 @ 18:42:53
URL: http://oslofru.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0