Site Meter

Stockholm blommar igen

Som jag har väntat och längtat! Äntligen börjar Stockholm blomma igen efter en hysteriskt lång och svår vinter. Nu kan jag kliva av tunnelbanan vid S:t Eriksplan för att börja vandra min vanliga vandringsväg med början vid Sinnenas trädgård vid Vasaparken och vidare in mot stan. Inför bok-fotograferingen förra året gick jag här många gånger, men i år känns det inte lika viktigt - men lika härligt! Vägen brukar vara  Sinnenas trädgård - Tegnérlunden - Norra Bantorget - Centralbadet - Kungsträdgården - Berzelii park - Humlegården (vilken jag inte hann med idag).

Berzelii parks nya anläggning var inte färdig vid den här vackra tiden förra året, det är därför det inte finns så många blommande bilder i boken från den här anrika gamla parken. Nu i år kan jag njuta av den nya avdelningen med magnolior som blev underbart vacker med en perfekt placeringen. Jag blev dock lite ledsen över att det gått fel med etableringen av vissa växter här. Mer om det senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0