Site Meter

Det finns en allé...


Det finns en päronträdsallé ute på Färingsö som fastnat i mina drömmar. När jag förra våren vandrade runt Eldgarnsö där ute på Färingsö fick jag syn på en fantastiskt allé som var vildvuxen, halvt förfallen och helt underbar.

En vänlig boende på ön lovade att maila mig när träden blommade så att jag kunde komma ut och fotografera dem. Tyvärr så blommade päronträden väldigt dåligt förra året, men i år skummar det av härlig  päronblomning överallt. Det kändes som om det idag skulle vara en perfekt tid att fånga den här gamla alléns blomning och även om träden börjat blomma så skulle jag ha kommit tre-fyra dagar senare för att få se dem blomma fullt ut.
Eftersom jag fullständigt älskar den här allén så kanske att jag åker ut en sen eftermiddag/kväll i veckan för att komma mer rätt i tid.




Kommentarer
Postat av: Jennika

Jaa, åk ut i rätt tid!

2012-05-19 @ 20:22:25
Postat av: Johan

Härligt! Vad gäller fruktträden så är Mälaröarna verkligen en guldgruva.

Jag tänkte lämna lite åt din nyfikenhet, men kan avslöja att det finns vackra ängsmarker med STORA vildaplar, långa äppelalléer och övergivna fruktodlingar att utforska.

2012-05-26 @ 18:52:53
URL: http://growblog.void.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0