Site Meter

Ännu ett steg i förgängligheten

Jag åkte vägen genom Grödinge hem i fredags och såg att ´´mitt torp´´ nått ännu ett steg i förgängligheten. Nu har man sågat av flera grova grenar som hängde över taket som nu säckat ihop ordentligt.
Inlägg från 2010
Inlägg från 2011.
Vecka 11 har passerat och nästa vecka är det vårdagsjämning. Vårstädningen i slottsparken är snart klar och det känns bra inför resan nu på torsdag och sen väntar lite mer intressanta arbetsuppgifter i trädgården, som sådd av sommarblommor och planteringsplanering.

På det här berget i Engsholms slottspark brukar jag hälsa dagen välkommen!

Kommentarer
Postat av: Marie Lithén

tänk att förgängligheten är sååå vacker när den inte står en nära men sorglig och frustrerande när den gör....

2012-03-17 @ 21:41:59
URL: http://lithenstradgard.blogspot.com
Postat av: Ramona K

Fanstastiskt vackra bilder! Hoppas det inte finns någon som väntar i kulisserna med ritningar på lyxiga höghus.

2012-03-18 @ 07:22:50
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Så är det Marie!



Ramona K: Nej det blir nog inte några lyxiga höghus här ... hoppas och tror jag. Det ligger en gammal hembygdsgård och en kyrka i närheten. Det här är en lite by och jag hoppas verkligen att marken bebyggs på ett bra sätt framöver. Men tills dess hoppas jag att mina kompisar här får fortsätta att sakta och vackert få falla och att alla nedbrytare får fortsätta att förvandla det mörkna träet till mull.

2012-03-18 @ 08:56:52
Postat av: Karen Olesen

På sin vis er det sørgeligt, at være vidne til, at gamle huse forfalder og forsvinder. De har jo rummet mennesker og liv, og det tænker jeg ofte på, når jeg ser en ruin. Hvilken slags mennesker, og hvad gjorde de i deres liv. Har de efterkommere - etc., etc.

Herude på Vestsjælland findes også en del gamle huse, der blot står og forfalder.

Men smukke, smukke farver i billedet

Bedste hilsner

Karen

2012-03-18 @ 10:22:24
Postat av: Klumpan

Tänk att du delar min kärlek till trähus i förfall! Jag har ett som ligger i Kristianstadstrakten. Man ser det från motorvägen och jag har följt det i många år på våra resor mellan Lund och Karlskrona. Färgen bleknar, springorna väggarna blir vidare, taket svankar mer och mer - och så vackert!

2012-03-18 @ 15:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0