Site Meter

96 Stockholmsvandringar

Många vandrar, promenerar, flanerar eller spatserar för att få bättre kondition och för att kanske tappa några kilo. Dit hör inte jag. Jag går långsamt och de som ibland följer med mig har nog svårt att hålla mitt tempo. Jag vandrar för att upptäcka nya platser och studerar noggrant omgivningarna, trädgårdar, parker, natur, byggnader, båtar, skepp och ibland människor. Det blir många stopp då jag fotograferar, sitter på bryggor eller på caféer.

Blogginläggen med Stockholmsvandringar har blivit uppskattade och jag har fått mail från personer både i Sverige och utomlands som gått mina vandringsvägar då de besökt vår huvudstad. Det känns kul men det förpliktigar också, det gäller att vässa sig och att vara korrekt i det man berättar om staden.

Någon tyckte att jag förskönade Stockholm med mina bilder. De tycker att jag även borde visa det som inte är så vackert, för att då få den sanna bilden av staden. Då har man inte förstått vad jag vill med den här bloggen. Min blogg finns på internet just för att försköna - växter, trädgårdar, naturen, byggnader, reseskildringar, vandringar mm. Men för mig betyder inte försköna att ljuga, utan att jag fokuserar på det som är vackert. Det finns tillräckligt mycket elände och fula platser vart man än kommer ändå. Alla mina bilder är äkta och sanna, det är bara det att jag inte väljer att visa klotter, skräp och fula vyer.

Jag vet inte om jag idag står för all text och alla bilder i de äldsta inläggen, men de får vara kvar ändå.

Att packa en ryggsäck med kaffe, mackor, kamera och ge sig ut på en Stockholmsvandring en tidig sommarmorgon - det gillar jag!

Alla vandringar finns i den liggande menyn överst i ´´Stockholms gröna rum´´...annars här.

En vandringslåt

Kommentarer
Postat av: Michael

Låg en gång i en hängmatta mellan 2 mangoträd på Jamaica, och längtade efter Stockholm på sommaren....

2012-01-10 @ 19:46:11
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Det säger en hel del Michael!

2012-01-10 @ 19:52:22
Postat av: Boije

Jag måste bara berätta att...

du är nog den bästa positiva reklam för Stockholms Stad som finns att hitta/tillgå/uppbringa etc! :)

// Boije

2012-01-10 @ 20:39:23
URL: http://hemligatradgarden.blogspot.com/
Postat av: slottstädgårdsmästaren

Det var snällt sagt Boije!

2012-01-10 @ 20:57:55
Postat av: Mariana

Fortsätt fokusera på det vackra!

2012-01-10 @ 21:05:33
URL: http://www.tradgardsdesign.blogspot.com
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Jag gör det Mariana! Ha det gott och hälsa Börje!

2012-01-10 @ 22:49:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0