Site Meter

Trädgårds -TV Österlenska trädgårdar

Jag älskar Österlen! Där för blev jag glad när den här programserien skulle starta i SVT. Och den blev verkligen så bra som jag hoppades på, förutom inslaget i det senaste avsnittet där trädgården vid havet presenterades. Det avsnittet kunde Marin Timell ha haft i något av sina byggprogram i stället.
Men annars har jag njutit av vackra platser och för en gång skull så är det inte programledaren som är den lysande stjärnan. Tack Susanne Cederberg för att du visar oss trädgårdar där du låter ägarna i lugn och ro berätta om sina paradis.
Tänk om SVT kunde göra en serie i 25 avsnitt, där man visade trädgårdar från alla Sveriges landskap?

Kommentarer
Postat av: Boije

Hade jag vetat hur det skulle te sig när det väl inträffade...så hade jag aldrig aldrig aldrig någonsin varit med i TrädgårdsToppen...

(ville inte se när det kommer..)

//Boije

2012-02-17 @ 18:23:16
URL: http://hemligatradgarden.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Men... är du med där? Vad kul! Då röstar jag på dig!

2012-02-17 @ 18:24:59
Postat av: Marie Lithén

jag sörjer att det är så förskräckligt filmat

2012-02-17 @ 18:35:28
URL: http://lithenstradgard.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Håller med om att ljuset var väldigt märkligt i underbara Esperöd i Kivik. Ska tänk mer på det i det sista programmet på onsdag.

2012-02-17 @ 18:42:24
Postat av: Anna-Maria Ellevik

JAg vi återkommer till ljussättningen alla!

2012-02-18 @ 12:14:11
URL: http://oanat.se/
Postat av: Karin

Har bara sett programmet om Esperöd. Stor besvikelse, kändes lågbudget lång väg. Man kan inte bara åka iväg och filma en dag. Trädgårdsfilmning (och fotografering) kräver samma tid och tålamod som naturfilmning. Blir det inte bra får man ta om (en annan dag). Dessutom hade det varit intressantare om man fått se olika årstider och väder. Regn är vackert.

2012-02-18 @ 14:05:43
Postat av: Slottstädgårdsmästaren

Ja det är ju tråkigt att man inte satsar mer på produktionen. Min glädje över serien spelas väl av att jag tycker så mycket om Österlen och att jag känt igen de flesta trädgårdarna.

2012-02-18 @ 14:16:35
Postat av: Kai

Ja, trevligt med ett svenskt trädgårdsprogram men kvalitén är ju tyvärr lite typisk för svensk lågbudget-TV!

Man får ibland intrycket att det bara filmats rakt upp och ner, och sedan sänts ut precis så -- utan någon klippning eller redigering.

Typiskt är tex. att man filmar ansiktet på den som talar, och när talaren gör en gest för att visa på något gör kameran en blixtsnabb sväng åt det hållet för att i nästa sekund svänga tillbaka igen... Vad talaren egentligen ville visa får man aldrig någon riktig bild av.

2012-02-18 @ 15:06:53
URL: http://www.trädgårdsdrömmar.nu
Postat av: Leif

Det sista huset har varit med i Ernst program. Jag kände igen både huset och människorna

2012-02-19 @ 20:06:34
URL: http://vallby38.blogspot.com
Postat av: Lena Elisabet

Och jag som tycker det att det varit en underbar liten serie i all sin enkelhet. Med en diskret programledare som inte stått som en lekledare i CENTRUM hela tiden utan trädgårdsägarna har fått komma till tals. Det har varit stolta människor och mysigt småprat och en bra variation mellan stort och smått.

2012-02-21 @ 10:39:02
URL: http://baratradgard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0