Site Meter

Tankar i september

  • Resorna till jobbet går i mörker nu och man är tröttare än normalt.
  • Höstarbete nr. 41 har börjat.
  • Ser att det fortfarande finns mycket sallat kvar i trädgårdslandet.
  • Tänker att jag nog kan börja plocka in Aromaäpplen i nästa vecka.
  • J och jag har börjat ta in trädgårdsmöbler för vinterförvaring.
  • Tänker att det nog blir vackert med kirgislök och de vita liljetulpanerna ´Sapporo´ i Drömhörnan.
  • Tänker också att jag nog ska ändra lite bland perennerna i Drömhörnan.
  • På terrassen blommar fuchsior och änglatrumpeterna vackrare än någonsin.
  • Tänker att det blir kul att fixa ännu en fototävling i november. Fjärde året nu.
  • De nerklippta perennerna blommar fint i stora slänten. Undrar om någon annan än jag ser det...
  • Sågar bort hängande grenar från lindallén som stört trafiken och som vanligt - varsam beskärning.
  • Besprutar alla gångarna med ogräsättika för sista gången i år.
  • Tänker att jag vill se Österlens äppelträd blomma nästa år.
  • Det är 90 dagar tills det vänder och vi går mot ljuset igen.
  • Funderar hur jag ska kunna lära mig att meditera - utan att sitta bland en grupp människor och med en flummig lärare i karatedräkt? Måste ju stärka mig inför det där mörkret och den där kylan som snart är här.
  • Ska ta på mig mina nya gröna vandrarbyxor och de nya vandrarkängorna och ge mig ut i någon skog i helgen tillsammans med min vandrar-Spotifylista.
Vingad benved.

Ulleternell.

Brittsommaraster.

Brittsommaraster.

Perenner som klipptes ned i somras och som nu blommar igen.

Nävan Brookside.

Bonicarosor.

Agave.

Trädgårdsmöbler tvättas av J inför vinterförvaringen.

Mitt övernattningsrum ligger längst ner till vänster och jag har utsikt över sörmländska åkrar.


Min vandringsmusik i helgen.

Kommentarer
Postat av: Loppan

Tänker att det var många fina tankar...

2011-09-23 @ 20:50:40
Postat av: Blomkärringen

Det är fortfarande en hel del att göra, idag har det varit soligt å då känns allt mycket lättare. Inser att jag inte kommer att hinna allt, borde kanske ha prioritera annorlunda? Hösten är fin men lite vemodig, vill hålla kvar sensommaren lite till, kan inte vara slut redan, finns så mkt mer... Men jag vet att det kommer att bli skönt att tända brasan, tända lite ljus, krypa upp i fåtöljen, göra årets foto trädgårdsbok, läsa nya trädgårdsböcker, rita och planera nya rabatter medan höststormarna ylar och snön så småningom viner runt knuten. När skulle jag hinna med allt detta om det inte vore vinter någon gång? Men som sagt, inte ännu, finns så mkt mer..

Fina bilder, mycket som blommar vackert, tack för titten! (:D Ha det gott!

2011-09-23 @ 22:32:13
URL: http://blomkarringen.blogspot.com/
Postat av: Karen Olesen

Så mange fine tanker her i september.

Måske kunne du lære dig selv at meditere, når du f.eks. vandrer/sidder i Judarnskogen. Det ville være et ideelt sted - uden andre mennesker!!!

God weekend.

2011-09-23 @ 22:52:00
Postat av: Kersti

jag lärde mig att meditera med hjälp av en bok, Meditations handboken för alla som vill lära sig att meditera på egen hand Joan Goldstein & Manuela Soares. Den finns på bokbörsen för runt en hundralapp. Sedan gick jag en kurs som folkuniversitetet hade inte alls flummigt utan bara välgörande faktiskt.En bra påfyllning. Det som är svårt är att ta sig tiden när vardagen bryter in.

2011-09-24 @ 01:52:24
URL: http://ettvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0