Site Meter

Jag vill gräva!

Reprisbild från Julita gård

Jag längtar efter jord. Jag vill gräva. Rensa ogräs. Så och plantera och se förändringarna som sker varje dag i en trädgård. I fem månader har det inte skett några förändingar alls i slottsparken. Det är snö som gäller och fortfarande är det mycket snö kvar.
Det som gör mig lycklig nu är att fåglarna börjat sjunga och att det är ljust på morgnar och eftermiddagar men jag vill ha fler plusgrader så att snödrivorna smälter.

Den här söndagsmorgonen just innan Vasaloppet ska starta så känns solen extra stark över Stockholm och jag ska snart bege mig ut i huvudstaden på jakt efter vårtecken.

Ha en skön söndag i marssolen alla besökare!



Kommentarer
Postat av: Janicke

Du gräver bra i bildarkivet!

Snödroppar utanför min port mitt bland alla snödrivor.

I dag tar jag nog ett varv till lotten och kollar läget.

Ha en god dag.

2011-03-06 @ 09:44:14
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Snödroppar utanför min ytterdörr här i Bromma också Janicke. Nu väntar vi in dina timjanmattor! Ha en god dag du också!

2011-03-06 @ 09:46:38
Postat av: Mariana

Man suger i sig solstrålar och plusgrader, men det är långt kvar till vårtecken här.

Ha en trevlig dag i solen.

2011-03-06 @ 10:29:39
URL: http://tradgardsdesign.blogspot.com
Postat av: Kersti

Härligt med snödroppar då finns här hopp om våren.

2011-03-06 @ 18:32:59
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Mariana: Det enda vårtecknet jag såg idag var Vårsalongen på Liljevalchs.



Kersti: ...och snödropparna utanför min dörr!

2011-03-06 @ 19:09:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0