Site Meter

Film från Edvards

Den här fantastiska vårliljan - Ipheion uniflorum växer vild i Sydamerika och blev dagens blomma hos Edvard idag.


Okänd skönhet som fanns inne i ormbunksrummet

Mani-klocklilja - Fritillaria davisii. Växer vild i Grekland.


Idag köpte jag ett årskort till Edvard Anderssons växthus. I stället för att betala 50 kr varje gång jag besöker Medelhavet och tropikerna här så betalade jag 150 kr för ett årskort.

Jag testar för första gången att lägga upp en film som är tagen med min Iphone. Att gå runt med en mobiltelefon framför sig gör att det blir lite skakigt och vingligt men man får ju ändå en blick av hur miljön ser ut. Kvaliteten kommer att bli något bättre när jag filmar utomhus där ljuset är bättre. Ingen berättarröst den här gången. Det kanske kommer en liten film då och då nu när jag ser att det funkar.

Kanske att jag filmar lite på mässorna t.ex. Jag har ännu inte någon koll på hur jag ska få filen till Microsoft Movie Maker där jag skulle kunna redigera filmen och kanske lägga på lite musik. När jag skulle ladda ner ett converteringsprogram för att göra om filen så fick jag ett virus, eller datorn fick ett virus rättare sagt. Jag väntar in goda råd nu...

Kommentarer
Postat av: Mariana

Det var kul att se,tyckte skärpan var bra.

Hoppas du får några tips om ljud för det hade varit trevligt.

2011-02-27 @ 17:35:57
URL: http://tradgardsdesign.blogspot.com
Postat av: annsoh



Nu kör jag igång dagens blogg! Gå in och anmäl dig! Du har chansen att bli dagens blogg varje dag! :D

2011-02-27 @ 18:44:01
URL: http://annsoh.blogg.se/
Postat av: Anita

Tycker det var riktigt bra kvalitet på filmen. Och det fick mig att inse att Edvard Anderssons växthus är något jag måste besöka. Trist med virus, hoppas du lyckas få bort det ur din dator igen.



Ha en bra vecka!

2011-02-27 @ 19:03:30
URL: http://anitalinder.wordpress.com
Postat av: Sofia

Mac :)

2011-02-27 @ 19:41:22
Postat av: Pia

Där ser jättemysigt ut, fint att få kika runt lite:)

2011-02-27 @ 19:46:23
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Mariana: Ska nog hitta på ett bra sätt.



annsoh: Ok



Anita: Viruset togs omhand av antivirusprogrammet så det är lugnt. Ha en fin vecka du också!



Sofia: Ah...visst ja. Till hösten blir det nog en ny dator..en Mac. Då blir allt sånt här lättare har jag förstått.

2011-02-27 @ 19:46:38
Postat av: billan

Vilken fin rundtur du tog mig med på....jag hade god lust att ta av mig skorna och gå barfota:) Jag följer gärna med på några fler vandringar..säg bara till så hänger jag på....

2011-02-27 @ 21:49:33
URL: http://auroraborealis-1.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0