Site Meter

Central park - New York

Tid: 10 maj 2008
Väder: Molnigt
Läge: Mitt i New York
Känsla: En lugn park mitt i en av världens största städer.

Dottern som varit i New York har gäst-trädgårdsspanat åt sin far i Central park och det är jag mycket tacksam för. Det lockar att besöka den stora staden och kanske att jag en dag vandrar omrking i Central park. Den översta bilden har hon inte tagit själv men bilderna här nedan är från hennes kamera. Dotter tyckte mycket om både New York och parken som var både vacker och levande. Det var en lugn och skön stämning i stadsdelen Soho där hon bodde och i parken verkade alla trivas. Tack för en mycket fin spaning!

Kommentarer
Postat av: Från min blogg Trädgårdsspanaren

Postat av: Karin A

New York är ett drömresemål! Central Parc ser ut att visa upp sig från sin bästa sida nu med blommande rhododendron mm.

2008-05-12 @ 23:02:07

URL: http://uteochinne.blogspot.com



Postat av: Claus

Vad trevligt att ha en dotter som gästspanare. Hon arbetar bra med sin kamera. Har det väl i blodet efter fadern :-)

2008-05-13 @ 06:24:13

URL: http://lotten5.blogspot.com/



Postat av: Lottas

Fina bilder från trädgårdsspanaren "ute på uppdrag" :) Och det är väldigt vackert i Central Park, har faktiskt varit där... stolt :) Ha en bra dag :)

2008-05-13 @ 08:37:20

URL: http://lotta.tradgardsblogg.se



Postat av: Inkan

NewYorks gröna lunga. Fina bilder - känner igen motiven från foton jag fick av min äldste son när han bodde i Boston. New York är en av hans favoritstäder 'over there'.

Det är tur att de har detta område i NY - som motvikt till jättehusen och skuggorna de skapar.

En känsla av att vara på landet.

2008-05-13 @ 14:31:13

URL: http://blaafaagel.blogspot.com/



2011-02-12 @ 14:23:43
Postat av: Michael Ahlberg

Hallå Hasse!

Kul med bilder därifrån.

Min spontana reaktion var, undrar vad dom har för budget och hur den sköts, tanken bakom det hela...

Tråkig man kan vara, men det är trots allt detta som avgör hur en park kan hållas

2011-02-12 @ 15:30:05
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Jo men visst Michael...jag funderade faktiskt också på det. Vi får göra ett studiebesök där!

2011-02-12 @ 15:44:49
Postat av: Inger

Lika vacker som vår Pildammspark i Malmö !

2011-03-05 @ 22:13:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0