Site Meter

100 trädgårdsspaningar

Då var jag äntligen klar med flytten av alla mina trädgårdsspaningar till den här bloggen och nu släcker jag ner Trädgårdsspanar-bloggen för gott. Jag har inte längre en hel rad med utkast som väntar på att bli publicerade och har ingen aning om vad jag ska blogga om fram till våren kommer.
Det finns nu 100 trädgårdsspaningar i en lista i fliken ´´Trädgårdar´´  här överst i bloggen.
Nu ser jag fram mot att hitta nya vackra och spännande trädgårdar framöver.

Så har Björn Östlund på SVT svarat på mitt mail och inlägg om Trädgårds-TV. Då vet vi...vi som ´´kallar oss trädgårdsintresserade´´

Hej Hasse,

Tack för ditt mail. Trädgårdsprogram är sannerligen en genre som engagerar tittarna och alla har sitt eget önskeprogram. Med all säkerhet kommer SVTs trädgårsprogram att förändras även i framtiden till glädje för en del och harm för andra. Att tillfredsställa alla som kallar sig trädgårdsintresserade går helt enkelt inte.

Men vi är glada för allt detta engagemang och tar gärna emot dina synpunkter.

Vänliga hälsningar
Björn

Björn Östlund

Projektledare/Executive producer


Kommentarer
Postat av: billan

Imponerande spaningar och imponerande flytt..vilket tålamod! Det är alltid lika intressant att botanisera bland dina spaningar....och jag ser verkligen fram emot dina nya spaningar!



Vad ska man säga om svaret från SVT?!?... Det måste ju vara nått fel när två så kallade trädgårdsintresserade med så olika erfarenhet som du och jag...en professionell trädgårdsmästare och en enkel trädgårdsamatör känner sig precis lika otillfredsställd:((.... Men som han säger den där projektledaren..."man kan ju inte tillfredsställa alla"!!!!:(((

2011-02-21 @ 20:34:30
URL: http://auroraborealis-1.blogspot.com/
Postat av: Boije

...jaha..vad ska man säga. Luften liksom går ur. Jag kanske ska ge faan i trädgårdar, man räknas liksom inte.

Eller så är det fel folk som sitter där och bestämmer på tv!!!

:) Ja! så är det!!!!

2011-02-21 @ 20:43:31
URL: http://hemligatradgarden.blogspot.com
Postat av: Leif

Ja det är väl trevligt att du är trädgårdsintresserad Hasse. :-D

2011-02-21 @ 20:57:33
URL: http://vallby38.blogspot.com
Postat av: annsoh

Vill du läsa nått intressant? Nått som du fastnar för Även följa en tjej som är 16 år & förlovad. Där en blogg innehåller bilder och fotografering och mode o sminkning och även tävla om att bli dagens blogg varje dag!? kan det bli bättre! Ja, du får även följa en av Eskilstunas största bloggar!

http://annsoh.blogg.se den rätta bloggen för dig!



och glöm inte bloglovin ;)

2011-02-22 @ 03:30:00
URL: http://annsoh.blogg.se/
Postat av: Ruben

Det var ett märkligt svar SVT lyckats åstadkomma. Tittarföraktet kunde inte vara mer tydligt! Har alla på SVT denna inställning, är det kanske lika bra att lägga ner hela skiten!



Tack för dina fantastiska trädgårdsspaningar, som jag använder som uppslagsbok då och då! Bra jobbat!



/Ruben

2011-02-22 @ 07:58:57
URL: http://Http://rubensrabatter.blogspot.com
Postat av: Eva

Det märkliga svaret visar verkligen på SVTs förakt för sina tittare och för tittarnas kunskaper och önskemål. SVT borde väl i dessa tider när trädgårdsintresset är på topp vara lite mer aktsamma om sina kunder och tacksamt ta emot alla tips frå exppertisen för att kunna åstadkomma sevärda program för oss som "kallar oss trädgårdsintresserade". Uttrycket är verkligen en nedvärdering av ett jätteintresse som spänner över hela världen!

2011-02-22 @ 09:52:07
URL: http://skogseva.blogspot.com/
Postat av: Mariana

Det låter inte så lovande på hans komentar.

Såg du det där trädgårdsprogrammet från England på kanal 9 ?

2011-02-22 @ 11:44:26
URL: http://www.tradgardsdesign.blogspot.com
Postat av: Ramona K

Som utlänning tolkar jag SVT svar som



"Det är fritt fram att skicka insändare men synpunkter från alla de som påstår sig vara trädgårdsintresserade sk..er vi i".



Ett liknade svar till alla som "kallar sig sportsintresserade" skulle orsaka ett ramaskri.



2011-02-22 @ 11:50:25
Postat av: Halvdansken

Ramona K. Bra formulerat!

Tänk om alla sprotprogram skulle vara av sorten "För dig som just fått en fotboll", "Grundläggande handbollsregler" eller "Recepttips till hockey-morsan". Det är den nivån som trädgårdsprogrammen ligger, tycker jag.

2011-02-22 @ 14:20:32
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Ja SVT verkar inte alls intresserade vad tittarna egentligen vill ha. Men det var väl ganska väntan. Nya avsnitt av Trädgårdsfredag ska snart spelas in hörde jag och man kan ju hoppas att det blir bra.

Sen tycker jag också att det är alldeles för lite fotboll i TV...!

2011-02-22 @ 17:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0