Site Meter

Jorden kommer från Nora trädgård


Mina rötter finns i Roslagen och i Stockholm. När jag började på Engsholms slott för 13 år sedan så kände jag mig ganska vilsen i det okända Sörmland. Jag hade inga som helst band med trakterna utan för mig var Sörmland ett landskap som man passerade på väg till Österlen.
Men efter alla åren på Engsholm har jag försiktigt satt ner några små rottrådar även dessa trakter. Slottsparken står mig nära och mina arbetskamrater bor i det sörmländska landskapet.

En pall med planteringsjord har kommit till parken igen och även i år har vi hämtat Emmaljungas jord hos Nora trädgård i Vagnhärad. Där har man beställt ett eget recept på planteringsjorden, vilket man kan göra hos Emmaljunga torvmull. Jorden ska användas till uppdrivining av sommarblommor och till parkens alla urnor.
Det har varje år varit J som hämtat pallen med jord eftersom han bor i närheten. Själv har jag faktiskt aldrig själv besökt Nora trädgård men i sommar ska jag absolut hälsa på där.
I morgon blir det direktsändning på bloggen igen...


Kommentarer
Postat av: Anna

Korsade vägar.. Mina rötter finns i Sörmland och på Öland men lever nu växelvis i Roslagen (intill Vätö sund)och i Stockholm.

2011-04-09 @ 21:56:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0