Site Meter

Höstfika på Café af Chapman

Glöm inte fototävlingen! Bilderna blir mer intressanta om ni döper dem!

Många gånger har jag vandrat förbi af Chapman där hon ligger på Skeppsholmen men jag har aldrig tidigare varit ombord. När vi vandrade runt ön den här fantastiskt vackra oktoberdagen, dotter och jag, såg vi att caféet ombord var öppet och det blev en stunds fotograferade (i det här inlägget är bilderna tagna av min dotter) och fika på akterdäck med utsikt över Södermalm och Gamla Stan.

Skeppet har legat här på Skeppsholmen och fungerat som vandrarhem sedan 1949. Hon byggdes 1888 i England, 1915 köptes af Chapman av ett rederi som använde henne som skolfartyg och Göteborg blev hemmahamn.
Fartyget genomgick en omfattande renovering som inleddes i oktober 2006 och färdigställdes i april 2008.
af Chapman är 74 meter lång och 11 meter bred.
Café af Chapman har under vinterhalvåret öppet lördag-söndag 11-17







Kommentarer
Postat av: Janicke

Hon är också duktig fotograf, din dotter.

2010-10-10 @ 20:14:08
Postat av: Sophia Callmer

Fina bilder din dotter tagit, ser ut som ni hade en trevlig stund på Chapman. Vackra bilder i förra inlägget, kinesträdet var fint. ha en bra vecka!

2010-10-10 @ 21:32:28
URL: http://sophiacallmer.blogspot.com
Postat av: Mariana

Vilken härlig dag!

Fina foton.

Mariana

2010-10-11 @ 13:31:53
URL: http://www.tradgardsdesign.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0