Site Meter

Fyra nyanser av brunt

Dag 20 379 - För en liten stund sedan körde jag bort det sista lasset med löv för i år i slottsparken. Efter en månads lövjobb och med värkande kropp så borde man fira det här på något sätt ikväll. Ett gott italienskt vin vore perfekt. Men jag fortsätter min vita period och ersätter vinet med ekologiskt grönt te.
Apropå vit, på bilden finns den vackraste av blommande buskar - Exochorda ´The Bride´ som blommar i den bästa tiden på året, just då maj går över i juni.
November är allt annat än vacker. Parkens träd står nu nakna och kommer att göra så i ett halvår och Sveriges färger består nu av fyra nyanser av brunt.
Jag önskar alla en riktigt skön och avkopplande helg.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Bra och kul att bordet blev Ditt.

Ha en riktigt skön helg.

2010-11-05 @ 17:06:25
Postat av: billan

Kan bara hålla med, november är endast bedrövligt brunt och trist. Jag hankar mig fram tack vare pysslandet med chileplantorna och mina "rosendrömmar".....

Drick nu ditt te och sköt om dig, tiden kommer då du kan "låsa upp" vinskåpet igen:)

Stort grattis till auktionsfyndet, du kommer att få det jättefint i din "lya".

Ha en skön helg!

2010-11-05 @ 21:52:36
URL: http://www.auroraborealis-1.blogspot.com/
Postat av: Torprosen

November är ingen vidare månad, håller med dig...men man får stå ut och rätt vad det är så är våren här igen...Ha en fin allhelgonahelg!

2010-11-06 @ 08:23:10
URL: http://torprosen.blogspot.com/
Postat av: Lena

"Ingen natt är så lång att den inte följs av en gryning." Italienskt ordspråk som jag hittade på

den här bloggen http://kaela.bloggplatsen.se/sida-3/



Hoppas att du kommer att trivas med ditt nya bord.

2010-11-07 @ 17:26:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0