Site Meter

Semester


Fårö 2007

Dags att bli nyfiken igen. Vad ska ni göra på er sommarsemester? Resa bort? Vila hemma? Upptäcka omgivningarna där ni bor? Kolla på Fotbolls-VM? Sitta vid datorn och läsa trädgårdsbloggar? Eller något annat?

Själv åker jag till Öland i fyra dagar i början av juni. Har fått låna ett gammalt torp. Kommer att vistas på södra Öland men gör även en tur mot norr. Sedan har jag två veckor semester i början av augusti, då jag nog drar söderut i Sverige. Västkusten och Skåne...igen!


Haväng 2008


Sandhammaren 2009



Kommentarer
Postat av: Inger

Välkommen till Skåne.....titta in om ...:)

2010-05-15 @ 07:33:00
Postat av: Lillebeth

Hoppas du får det riktigt skönt. Öland (där jag aldrig varit) lär ju vara fantastiskt. Och Skåne. Härligt. Med alldeles nytt jobb lär jag få nöja mig med 14 dagar med trädgården och familjen. Och då blir det fantastiskt väder, alla de dagarna;-)

2010-05-15 @ 08:02:18
URL: http://vidbergetsfot.blogspot.com
Postat av: Mariana

Man blir badsugen av bilderna.

Har aldrig varit på Öland.

Ha de bra

Mariana

2010-05-15 @ 09:36:08
URL: http://tradgardsdesign.blogspot.com
Postat av: Ronnie

Fantastiska bilder - alla platser har jag varit på - och längtar dit igen

2010-05-15 @ 11:08:42
URL: http://ronniep.blogspot.com/
Postat av: Janicke

Ska vara hemma och ta hand om min kolonilott. Ska bli skönt, förra året blev den lite eftersatt.

Dina planer är ju finemang!Ser redan fram emot bilder.

2010-05-15 @ 11:25:36
Postat av: Maj Korner

Eftersom jag var till Nya Zeeland i februari så ska jag ta det lite lugnt i sommar. Men ska i alla fall åka en tur i Södermanland/Östergötland för att titta på ställen där släkten bott för några hundra år sen.

2010-05-15 @ 23:05:56
URL: http://majkorner.blogspot.com/
Postat av: Karin

Skåne och Öland är fint (när vädret är det, just nu inget vidare i Skåne). Jag skall mest vara hemma i Roslagen. Men en eller två utlandsresor blir det. Först ev till Kosice i östra Slovakien. Centraleuropeisk liten stad på gränsen till det "riktiga" öst. Sedan Italien. Köpte billiga biljetter till Milano. Blir några dagar där och några på favorithotellet i utkanten av Rimini. Längtar efter stranden, maten och atmosfären. Ingen risk för regn där. I veckan hade de 28 grader!

2010-05-16 @ 14:44:04
Postat av: Yvonne

Hej, vad använder du för kamera?

2010-05-16 @ 21:42:36
Postat av: yrsa

semester--- eftersom mina pengar är vikta för tandläkare och språkresa för yngstingen, så får jag vara nöjd med hur dagen blir.. dessutom har min cykel gett upp, så jag måste börja titta efter en ny som också då skall hålla i 22år.. hm, på riktigt har jag tänkt jag skall vara i åbo, i början av augusti, i äldstans studie-box, en vecka eller så, 4.7 skall jag dock vara i helsingfors o se på öst-väst i boboll... pesäpallon itä- länsi ottelu som det heter på riktigt. en tradition jag inte vill missa, de byter städer alla år, och sku jag slippa några dagar till kuopio så är lyckan fullständig. årets längre semerster resa blir i november till köln med sonen o höra på scorpions.

2010-05-16 @ 23:04:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0