Site Meter

Nya Trädgårdsfredag

Se Trädgårdsfredag här.

Nu har jag sett nya trädgårdsfredag...på Play. Gillar Play...man tittar när det passar och man kan backa om man missar något, eller somnat...frysa bilden mm.
Visst kan man väl sakna Gustavs vackra gård på underbara Österlen som jag tidigare sa och även sakna Gustav och Marie, men jag blev inte besviken på nya Trädgårdsfredag...inte alls.
Det är samma avspända och lustfyllda stämning i programmet nu som det var förra året och jag ska nog lära mig gilla den däringa  trevliga slottsträdgårdsmästaren också...!


Bilden lånad från SVT

Pernilla Månsson Colt är en av anledningarna till att programmet blir sådär avspänt och trevligt och trädgårdsarbete ska väl vara trevligt och lustfyllt. Hon visar en äkta glädje med vad hon än pysslar med i trädgården och allt blir väldigt mysigt på något sätt. Men mitt i myset får man också massor av trädgårdstips.
Hela den här produktionen är lika snygg som förra året, fotot är mycket vackert och musiken ligger perfekt!

Snyggt jobbat teamet! Jag är med varje fredag...eller på Play...när och var som helst!

Men det är 7 program kvar...jag återkommer!


Kommentarer
Postat av: Lena

Missade första utsändningen för det var Valborgsfirande och tänkte titta på den utlovade reprisen den 1 maj. Tills jag upptäckte att den gick 04.45 på morgonen! Men hallå! Igår var dock nästa repris på lämplig tid - kl 20 pp SVT24.



Jag har så liten datorskärm så det blir ingen riktig behållning att kolla på svtplay. Eller kanske kan jag koppla den till tvn istället?



I alla fall så gillade jag programmet jättemycket eftersom jag var grymt förtjust i John redan sedan tidigare.

Postat av: Annelie

Tack för ett jättebra tips. Tittade de första 6 minutrarna (resten senare) och det var som du sa väldigt avspänt och hade bra tips, faktist lite skojigt också och samtidigt mysigt.

Jag gillar kombinationen av en person som inte kan allt och har frågor och en som har kunskap och svarar. Det blir underhållande.



Annelie

2010-05-03 @ 18:10:53
URL: http://natureasis.blogspot.com
Postat av: Mariana

Gillade också programmet.

Mariana

2010-05-03 @ 21:01:45
URL: http://tradgardsdesign.blogspot.com
Postat av: Sara

Jag tyckte inte riktigt det kunde mäta sig med förra omgången men vi får väl se det kanske tar sig framöver. Man saknar ju Gustav och Österlen men det kanske måste vara nytt för att inte bli tjatigt. Hoppas jag blir övertygad. Håller med om att fotot är extremt bra liksom musiken, det var bidragande faktorer till att förra årets progam var så bra. Enligt mig en av de vackraste programserierna svt har gjort.

2010-05-03 @ 21:31:16
Postat av: Katarina

Håller med tidigare talare - det är ett skönt program. Och även om man saknar Mandelmannen med fru så är det lite kul att det utspelar sig i en kolonilott ;O)

2010-05-03 @ 22:09:49
URL: http://kollitott.se
Postat av: Anita K.

Takk for tips! Her er det ikke mye hageprogram på statskanalen omtrent i det hele tatt.

Takk for at SVT finnes, jeg nå jeg. Vi som hadde svenskeantenne overlevde all den over-pedagogiske barne-TV på NRK. :D

2010-05-04 @ 14:48:54
Postat av: Madde

Du har redan summerat alla tankar och känslor så bra - så jag säger DITO! :)

2010-05-04 @ 22:02:16
URL: http://sokratess.blogg.se/
Postat av: simino

Om man saknar Mandelmannen så kan man ju alltid läsa ytterigare en blogg: http://mandelmanns.blogspot.com/

:)

2010-05-07 @ 21:04:38
Postat av: maria

vill ha en cd på musiken, perfekt middagsnjutningsbakgrund.

2010-10-30 @ 10:38:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0