Site Meter

På väg


I tankarna är jag redan på väg bort från allt vad trädgårdar heter. Just när man börjar räkna ner till sin semester känner man verkligen hur tröttheten kommer över en och hur stor längtan är till stora stränder och mjuka vidder på Österlen och till det karga och kala öarna i Bohuslän. Ett break från allt vad växter och grönska heter. Bort från harar, rådjur, löss och sönderbrända gräsmattor och planteringar.
Hämta nya krafter för att orka med ännu en höst och vinter.
17 dagar kvar!
Tack för ett fint besök idag S.


Kommentarer
Postat av: Mattias, Bakemyday.se

Finfin sida. Jag känner mig bara tvungen att visa ett par superfina näckros-macaroons som jag bakade...passar er sida =)



Kolla in om du orkar och har lust: http://bakemyday.se/?p=271



Ha det bäst//Mattias

2010-07-19 @ 20:25:33
URL: http://bakemyday.se/?p=271
Postat av: S

Tack själv, Hasse min vän!



...och nu har jag ätit fyra levande frukter och ett gäng färska blåbär...så balansen är återställd :)



Varm kram till Dig.

2010-07-19 @ 20:32:13
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Mattias, Bakemyday.se: Ser fint och smarrigt ut...



S: Levande mat är alltid bäst...tar en näve bigarråer till kvällsmål!

2010-07-19 @ 20:37:36
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Prästgårdseva

Låter underbart!

Men........inte en enda liten trädgård?



Eva

2010-07-19 @ 22:47:20
Postat av: Kerstin

Ha en skön semester. Ta gärna en tur till Nordkoster när du är i Bohuslän / Kerstin

2010-07-20 @ 00:18:31
Postat av: Skaffaren

Semester är bra. Satsa på det.

2010-07-20 @ 13:10:40
URL: http://skaffaren.blogspot.com
Postat av: Ramona K

Den långa hetta period vi har haft skulle kunna suga musten ur vem som helst. Jag förstår att du längtar dig bort. Hoppas du får snart sitta på en klippa och känna havsbrisen fylla dig med nya krafter. Jag har inga reseplaner f n men en rejäl åskstorm skulle göra susen. Vi fick ungefär en teskeds regn för några dagar sedan.

Håll ut!

2010-07-20 @ 15:28:14
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Prästgårdseva: Ok då...någon trädgård blir det väl.



Kerstin: Ska se om det blir något Koster...



Skaffaren: Jag ska satsa på det...lovar!



Ramona K: Vi håller ut!

2010-07-20 @ 18:49:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0