Site Meter

Ljusbärare och vägledare


´´En solitär. Stark står den på sin ensliga plats i utkanten av det fasta landet och utstår vädrets makter. Den är en ljusbärare och vägledare, en utpost mot det oändliga och farliga, vilda och oberäkneliga, en räddare av liv men också hemlig med sina linser och speglar´´
(Vicky Uhlander)

Blogg.se har startat en ny tjänst. Ni som läser bloggen ska kunna ringa till min moblitelefon - från en widget direkt från bloggen! Vet inte exakt hur det fungerar.
Vet inte heller om det vore så klokt att installera den här tjänsten. Visst kan jag själv bestämma när jag ska vara tillgänglig, men jag tror helt enkelt att jag aldrig skulle vara tillgänglig. Eftersom jag jobbar med trädgård så kanske jag skulle bli en support online för hur man ska beskära äppelträdet eller hur man ska gödsla clematisen. Det är inte direkt tanken med den här bloggen.

Inte nog med det. Nu har min mail Gmail startat något som heter Buzz och som ska ge Facebook och Twitter en match.

´´Google Buzz gör det möjligt för användare av Gmail att skriva in ett statusmeddelande som sedan visas för alla bekanta i användarens kontaktlista i Gmail. Till skillnad från exempelvis Twitter så går det att lägga in både bilder och videoklipp i statusmeddelanden, något som dock går att göra i Facebook.´´

Det känns som om det räcker nu, som om jag vill vända om och gå andra vägen - bort från alla möjliga och omöjliga sätt att kommunicera och att berätta för alla vad man gör eller ska göra, eller inte ska göra.
SMS gör mig bara nervös, Facebook känns inte intressant längre och något twittrande blir det aldrig. Nu ska man också kunna se var vännerna befinner sig med hjälp av mobilens GPS. Jag hänvisar till inlägget om det ostörda rummet.
Jag vet...man väljer det man själv vill!

Låten

Kommentarer
Postat av: Hillevissan

...och detta kan jag också skriva under på! Verkar som om vi aldrig skall få vara ensamma och lyssna till tystnaden.

Just nu sitter jag ner och bara finns... hör på talgoxen och blåmesen och bara ÄR i min sköna ensamhet... en konstart som jag ständigt övar på;-)

2010-02-14 @ 11:04:49
URL: http://stocksundgarden.blogspot.com
Postat av: Anna

Jag vägrar både Facebook och Twitter, jag håller mig till bloggar. Internet är en tidstjuv redan som det är, jag behöver inte fler saker som håller mig ifrån jobbet och verkligheten. :)

2010-02-14 @ 11:29:22
URL: http://sy.lugnagatan.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0