Site Meter

Vilt i Humlegården




Sista semsterdagen! Egentligen borde man åka till en havsstrand och bara sova till ljudet av vågor. Men...jag tog tunnelbanan in till stan i stället. Åt lunch med dottern. Vi åt vansinningt god mat som vi köpte med oss från Pascha Deli på Kungsgatan 15 (jag kommer äta alla mina måltider i stan här framöver) och åt vid Johannes kyrkogård som är en verklig oas mitt i city. Det är en plats i Stockholm som jag nästan aldrig besökt. Johannes kyrkogård är inte så kyrkogårdig utan mer som en....skön park mitt i stan. Det är helt stilla och lugnt trots att Kungsgatan och Sveavägen ligger alldeles intill.

Humlegården är en rätt trist park i Stockholms innerstad men idag blev jag positivt överraskad av allt gräs runt Linnés staty. Här brukar det vara strikt och välordnat. Det var befriande ängslikt och vilt i år. Tack för det!

Sedan vandrade jag till Djurgården längs Karlavägen. Fikade på Djurgårdsbrons sjöcafé. Fotade sommarblommor. Gick Strandvägen tillbaka mot stan och nu är det en vanlig helg...på måndag 4.45 vaknar jag till ´´En historia´´ igen och åker till slottsparken igen.

Johannes kyrka

Oscars kyrka




Kommentarer
Postat av: Ann

Du hittar alla oaser i staden du..! =) Nästan lika fint som vid havet, men bara nästan ;o)

Tack för alla fina berättelser och bilder du bjussar oss på.

Ha nu en skön sista semesterhelg ...

det ska jag =) kram A

2010-08-20 @ 16:39:07
Postat av: billan

Gillar det vilda!

Jag har missat en massa fina inlägg här på senaste tiden, skall läsa ikapp i helgen.....

Önskar dig en skön avslutning på ledigheten!

Postat av: Mariana

De va na riktiga höjdare.

Trevlig helg

Mariana

2010-08-20 @ 19:45:35
Postat av: Katarina/Kollitott

Tack för tipset om Deli´n på Kungsgatan, den ska jag prova nästa gång!

2010-08-22 @ 09:43:07
URL: http://kollitott.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Ann: Tack...detsamma!



billan: Ha en skön helg du också!



Mariana: Trevlig helg!



Katarina/Kollitott: Gör det...du blir nog inte besviken.

2010-08-22 @ 11:09:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0