Site Meter

Två av varje


Plockade ner Victoria från trädet igår...

Måste nog börja tänka över om jag verkligen behöver två Internetabonnemang och kanske att jag även snart kan välja bort den fasta telefonen hemma.
Jag har ett Internetabonnemang hemma där jag från Comhem får 24 kbit/sek och det kostar mig 339:- i månaden. Jag har även ett mobilt bredband till min lilla dator som jag släpar med mig och det kostar 200:- i månaden och där vet jag inte hastigheten men det går hyfsat fort tycker jag. Kanske att det skulle räcka med mitt mobila abonnemang?

Jag kunde ju skifta den där internetflärpen mellan datorerna...och spara 339:- i månaden. Jag laddar inte ner film och inte heller musik längre och jag spelar inga spel så det är egentligen bara vanlig surfning som gäller.

Ibland undar jag också om jag verkligen behöver den fasta telefonen hemma. Räcker det inte att man har mobiltelefon, behöver man verkligen ett fast abonnemang idag?

Jag känner flera som bara har mobiltelefon och mobilt internet. Hur har ni det?

Idag ska jag avgöra vilken som vinner den stora matchen...trädgårdsmatchen....inlägg kommer senare.

Högst värderade fotbollsspelarna just nu.

Dagens låt Reinfeldt?

Kommentarer
Postat av: Åsa!

Vad gör ni med plommonen i slottsparken? Mamma drunknar i plommon, och bär hit till mig. Vad ska jag göra med alla plommon? Förra året kokade jag sylt som var måttligt populärt...

Man kan ju bara äta en begränsad mängd om man ska få någon glädje utav resten av dagen;)

Önskar dig en solig och trevlig helg!

2009-09-19 @ 08:54:35
URL: http://bitihopdax.blogspot.com/
Postat av: billan

Nu blev jag sugen på dina fina plommon....tur att jag tog med några söta goda Zilga-klasar till torpet.

Jag har ett fast bredbandsabonamang via telia, ett mobilt bredband via telia (bra på torpet), ett fast telefonabonemang, privat mobil, jobbarmobil....inga planer på att minska på teknikens under:)

2009-09-19 @ 09:57:45
URL: http://auroraborealis-1.blogspot.com/
Postat av: Anna

Jag är helt stationär så jag har ett vanligt fast internet och vanligt telefonabonnemang. Sen har jag en privat mobil och en jobbmobil, ingen av dem används särskilt mycket.

Men för din del låter det ju förnuftigt att välja bort det stationära när det mobila funkar så bra. De pengarna kan man göra roligare saker för.

2009-09-19 @ 10:30:16
URL: http://sy.lugnagatan.net
Postat av: Lena

Nej men har du nappat på tv-reklamen där 3 far runt och mejar ner telefonjack?

Postat av: Maj Korner

Jag är inne på samma tankegångar som du. Säga upp det fasta abonnemanget (jag räknade ut minutkostnaden där jag inkluderade den fasta avgiften och det blev 2 kr i minuten...)och säga upp ADSL och bara ha mobilt bredband. Håller just på med en egen undersökning hur mycket jag normalt surfar på en vecka. (med hjälp av aktivitetshanteraren)



Du vet att du kan få ditt fasta telefonnummer till en mobil numera? Med samma kostnad för den uppringade som till fasta nätet.

2009-09-19 @ 11:01:39
URL: http://majkorner.blogspot.com/
Postat av: Mariana

Tror att dom flesta ungdommar i dag som skaffar eget boende inte har fast abonemang.

Vi tog bort vårt fasta abonemang på sommarstugan för flera år sedan.

Fina plommon!

Inte ett enda fick vi på vårat Viktoria.

2009-09-19 @ 11:23:15
Postat av: Agneta

Men om nu den mobila strular, batteriet lägger av eller du tappar den, är det inte bra med fast då? Annars är jag inne på samma tanke, när jag flyttar bryr jag mig inte om en fast telefon.

2009-09-19 @ 12:32:01
URL: http://stillstanding.blogg.se/
Postat av: R

Tema: mobilt och mobilt. Go for it!

2009-09-19 @ 12:49:00
Postat av: bettankax

En undran som rakt inte har med ditt inlägg att göra.

Ungefär hur lång är du? (obs! såklart frivilligt att svara på;))

Promenerade i Bromma och tyckte mig tro att det var Slottsträdgårdsmästaren själv, som jag såg. Tvekade någon sekund och ögonblicket var förbi. För sent att fråga. Ja, så kan man gå och undra, när man inte tar tillfället i akt.

Hur eller hur så var det trevligt det jag såg.

2009-09-19 @ 15:08:16
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Åsa: Jag har ställt in dem i kylen...vi får se vad kockarna hittar på. Ha en fin dag på ön.



billan: OK..njut vidare av teknikens under.



Anna: Visst man kan köpa massor av bra grejer i stället.



Lena: Nej den har jag inte sett.



Maj Korner: Ja men då måste jag byta ut mitt mobilnummer och det vill jag inte.



Mariana: Ungdomar är kloka varelser...



Agneta: Jag kör alltid mina datorer med el så det är inget problem för mig.



R: Som sagt...Go for it!



bettankax: Ha ha...ja du bettankax...jag tillhör väl inte basketspelarlängden kanske och vem vet..det kanske var mig du såg? Exakt var såg du mig...om det nu var jag?

2009-09-19 @ 17:02:08
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: HelenJ

Jag har precis flyttat mitt fasta telnr till min mobil, det kostar 49:- i månaden men jag slipper de fasta avgifterna. Jag har också försökt säga upp bredbandet eftersom jag sparar 150:- i månaden på att bara köra mobilt - men då skriker sönerna som är hemma på lov och helger. De spelar ju online och klarar inte det mobilt. Så ett tag till får jag väl stå ut....

2009-09-19 @ 18:27:17
URL: http://gronafunderingar.blogspot.com
Postat av: Nordlycka

Jag har mobila abonemang både på telefon o internet via Telia sedan nått år och det funkar bra!

det enda är när jag är på torpet som det kan va lite trögt ibland, men i stan funkar det perfekt!

man kan ha mer kul för pengarna än betala räkningar med dem!! ;)



/K

2009-09-19 @ 21:43:47
URL: http://nordlycka.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag har bara ADSL och mobiltelefon, (har ingen bärbar dator, bara stationär).

Fixade bort min fasta telefon från första dan man fick göra det.



Fungerar utmärkt.



Har inte provat mobilt internet, och kommer nog inte att göra det heller.

2009-09-20 @ 11:02:39
URL: http://kaffekopp.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Helen J: Ok...smart att ha det fasta numret till mobilen...måste kolla det där.



Nordlycka: Visst..som sagt man kan ha roligare för pengarna än att betala onödiga abonnemang.



Marie: Mm...inte så smart att ha mobilt bredband om man har en stationär dator kanske.

2009-09-20 @ 17:22:43
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Maj Korner

Som jag förstår det har man två nummer på mobilen, både det gamla fasta numret och ett mobilnummer.

2009-09-20 @ 17:52:22
URL: http://majkorner.blogspot.com/
Postat av: ikakansjälv

Jag har en USB sticka för migg 3G modem och den fungerar jätte smidigt förutom att det är något vajsing med ena 3g masten som gör uppkopplingen så där ibland.

Om du vill kolla på några bra fotbollsmatcher via nätet någon gång är jag inte helt säker att 3g modemet blir så stabilt men du verkar bo centralt så du borde klara dig.

Den fasta telefonen är borta och det är hur skönt som helst att bara behöva tänka på en telefon.

2009-09-21 @ 11:05:34
URL: http://ikakansjalv.blogspot.com
Postat av: charms

ag har en USB sticka för migg 3G modem och den fungerar jätte smidigt förutom att det är något vajsing med ena 3g masten som gör uppkopplingen så där ibland.

2010-08-26 @ 10:03:18
URL: http://www.thomassabocharmsverkauf.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0