Site Meter

Fototävlingen startar


Engsholms slott

November är här. Denna trista och mörka månad som gör oss så trötta. Idag börjar fototävlingen. Ta kameran och försök fånga vad november är för er. Bilden behöver absolut inte vara från någon  trädgård eller från naturen. Den 14 november ska bilden vara inlämnad via min mailadress.

Reglerna igen...

  • Bilden måste vara tagen i november 2009.
  • Skicka in endast en bild till min mailadress som finns på bloggen.
  • Bilderna ska vara inne senast lördag den 14 november kl. 18.00.
  • Bilderna kommer att ligga på bloggen mellan 14-21 november och ordningen lottas.
  • Man röstar genom att maila till mig och man röstar endast på en bild.
  • De fem bilder som får flest röster ligger ute på bloggen ännu en gång mellan 21-28 november. Alla fem bilder får ett eget inlägg där man röstar öppet med en kommentar. Man röstar självklart endast en gång. De fem finalbilderna lägger jag ut från kl. 18.00 den 21:a med fem minutes mellanrum...för att skapa ett enormt drama....!
  • Vinnaren koras kl. 18.00 lördagen den 28 november.
  • Hemligt pris!
  • Från och med söndag den 1 november är det bara att ge sig ut och fånga en typisk eller otypisk novemberbild! Jag önskar alla lycka till!

Kolla om er blogg är inflytelserik här ________________________________________________________________________________

Det här har jag att vänta under november...

Väduren Pengar och Yrkeslivshoroskop November 2009

Med Mars i Lejonet, i representationens hus, bär alla initiativ till befordran frukt, även om tendensen att överanstränga dig finns där. Det är kanske inte så lätt att samarbeta med andra nu. Även om andra beundrar din ledarförmåga, uppskattar de inte din tendens att dominera och sätta dig över andra. Det är möjligt att du känner att du vill investera pengar i något eller göra ekonomiska satsningar. Riskerna lönar sig dock inte. Du spenderar dessutom för mycket.

Vädurens hälsohoroskop November 2009

Du är i stort behov av motion. Oppositionen Mars-Jupiter utvecklar stora energidepåer som du måste förbruka på ett bra sätt, annars kan du hamna i onåd på grund av impulsivitet. Du kan också ta onödiga risker och råka ut för olyckor eller juridiska problem.

Råd för Väduren November 2009

Ta det lugnt, var diplomatisk och snäll, om du vill bevara dina nuvarande relationer i framtiden också.



En fantastisk film

Kommentarer
Postat av: billan

Nattugglan här igen:)

Underbar slottsbild, även om ditt arbete är krävande på många sätt så har du en makalöst vacker miljö omkring dig. Kul att fototävlingen kommit igång, piggar upp i novembertristessen. Håller med om att Dansa med vargar är en fantastiskt film, men jag var ganska trött på den där i början av nittiotalet. Dottern ställde klockan på ringning vid fyratiden och kollade en extra gång på filmen innan hon gick på skolan... tokfia!

Önskar dig en god fortsättning på denna vackra hösthelg!

2009-11-01 @ 00:41:58
URL: http://auroraborealis-1.blogspot.com/
Postat av: Pia

Jag säger detsamma, slottet och dess omgivningar är oerhört vackra. Din blogg är väldigt underhållande och berikande, alltid något kul att kolla in (fast det inte var mitt horoskop:) Det blir spännande med fototävlingen även om jag nog "bara röstar" och inte deltar.

2009-11-01 @ 10:04:13
Postat av: Lilla B

Vilken fin bild på ditt slott. Låt trycka upp den och använd den till vykort.

2009-11-01 @ 10:05:29
URL: http://lillab.blogspot.com
Postat av: Katarina

Funderar på bild...

Vilket detaljerat horoskop, var har du hittat det? Det var lite kul.

2009-11-01 @ 14:01:13
URL: http://kollitott.se
Postat av: The Secret Garden

Ska se om jag får till några bilder överhuvudtaget denna tråkmånad. Gillar inte november, men just det kan ju vara en utmaning också. Jag är också vädur så jag kanske ska läsa horoskopet lite noggrannare.

2009-11-01 @ 17:41:21
URL: http://hemligatradgarden.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

billan: Vilken bra smak hon har din dotter...



Pia: Klart att du ska delta..!



Lilla B: Nja vykort var väl att ta i kanske men den kan kanske användas på något sätt. Tack!



Katarina: Ingen aning var jag hittade det...ska se om jag kan hitta det igen.



The Secret Garden: November är väl den månad som är svårast att hitta motiv...och det är liksom meningen att det ska vara en utmaning. Klart att du får till några bilder.

2009-11-01 @ 18:47:58
Postat av: Ronja

Fin, lite spökig bild av slottet.

2009-11-01 @ 19:50:13
URL: http://hundramiljoner.blogspot.com
Postat av: Kerstin Fredriksson

Det verkar vara bäst om november går fort, det blir visst mest bekymmer, jag är också vädur.

Dansa med vargar är ju helt underbar, jag får titta på den igen, det var längesedan. Ha en bra vecka i novembermörkret// Kertin

2009-11-02 @ 00:30:00
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Ronja: Ja visst blev den lite spökig.



Kerstin Fredriksson: Ha en bra vecka själv i mörkret!

2009-11-02 @ 22:27:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0