Site Meter

Mandelmannen

Då har första avsnittet av Trädgårdsfredag gått och jag gillar verkligen det här. Jag visste att Gustav Mandelmann skulle vara rätt i det där här sammanhanget och jag tror att mänskligheten behöver flera Mandelmän, så mycket godhet och värme som den mannen förmedlar har jag inte sett på TV på länge. Pernilla Månsson väger upp bra och en glad kock som gör sallad på ogräs är perfekt i det här sällskapet.

Man kommer att få följa med på Gustavs vackra gård under säsongen och idag gick han omkring och undersökte knoppar på träden och han tyckte att hästkastanjens knoppar såg ut som bakelser.
Programmet var snyggt och proffsigt producerat och musiken väl vald. Så att....det här bådar gott. Nu väntar vi på fortsättningen!
Det enda som kändes lite löjligt var att programmet ger sig ut för att vara inspelat samma dag...nog har väl våren kommit längre än så här på Österlen?

Programmet kan man snart se i SVT Play
Mitt besök hos Gustav 2008

Dagens Trädgårdsspaning

Kommentarer
Postat av: Ramona K

Ja, visst var programmet bra! Kommer inte att missa de kommande avsnitten. Har nog sett Mandelmann tidigare på något inslag i rutan och han inspirerar med hans sätt att förklara saker och ting. Blev dock förvirrad när någon sa att det var 1/5 när de höll på med lavendelbeskärningen.....Trodde jag uppfattade fel.

Solen skiner för fullt och trädgården pockar på uppmärksamhet.

Trevlig fortsättning på helgen.

Ramona K

2009-05-02 @ 08:02:43
Postat av: Ruben

Tycker programmet var ungefär i samma stil som lavendelbeskärningen - lite fyrkantigt. /Ruben

2009-05-02 @ 09:07:59
URL: http://rubensrabatter.blogspot.com
Postat av: Fundera grönt

Jag är också positiv till programmet! Jag var lite rädd innan att det inte skulle vara bra ... men gillar det.

/Nanna

2009-05-02 @ 10:26:00
URL: http://funderagront.blogspot.com/
Postat av: Lena

Eftersom vi skulle få följa en hel säsong var de väl inspelat i fjol? Men det rimmar ju lite illa med att våren är en månad tidigare i år än förra året.

Men det var ett rart program, Mandelman ruckar man inte på och kocken visade sig vara en väldigt charmig kille! Han har precis tagit över caféet på Slottsträdgården i Malmö och jag tror jag måste gå dit och se hur det blev.

Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Ramona K: Jag ska försöka se programmen direkt men sparar ner dem också.



Ruben: Svårt att bedöma ett program efter 25 minuter kanske och vad gäller beskärningen av lavendeln så brukar jag klippa runt i stället för fyrkantigt men jag tror inte att man kan se skillnad i sommar. Du får väl försöka hitta en rundare program annars Ruben?



Lena: Nej avsnitten är inspelade i år men för flera veckor sedan tydligen. Det vore bättre om de sa vilken tid varje program är inspelat.

2009-05-02 @ 15:51:29
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Ronja

Det var ett riktigt trevligt program. Ska definitivt se fortsättningen. Frågan är bara hur jag ska komma ihåg. Jag är helt urusel på att följa serier på TV...

Man tackar för tipset!

Kram från Ronja :)

2009-05-02 @ 19:02:16
URL: http://hundramiljoner.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Ronja: Jag får väl påminna dig!

2009-05-02 @ 22:02:25
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Anita

Jag gillade också programmet men blev också helt förvirrad av att dom sa att det var 1 maj. Jag började till slut tro att jag missuppfattat att det var från Österlen men då var det inte bara jag som tyckte det var lite konstigt då. Men ... ett jättemysigt program och jag ser redan fram mot nästa.

2009-05-04 @ 19:32:04
URL: http://anitalinder.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0