Site Meter

Te/thé/the/teh/tee/teet/ får mig att sova gott!

Min övergång från kaffe till te har gjort att jag sover mycket bättre om nätterna och jag vill tacka alla som skickat eller gett mig olika tesorter, blir nästan rörd av all vänlighet. Jag har fått några favoriter (av tesorterna) och kommer nog att bli en inbiten tedrickare....men en halv kopp kaffe tar jag efter lunchen varje dag.

Dagens låt med Thé Beatles

.....och i morgon klockan 12... det här.

Champion league-kvartsfinalerna är nu lottade:
  • Barcelona - Bayern München
  • Liverpool - Chelsea
  • Manchester United - Porto
  • Villarreal - Arsenal
Slår Barcelona ut Bayern München så väntar segraren i matchen Liverpool-Chelsea i semifinal.....hm!  Svårt!

Första kvartsfinalerna går 7-8 april och returen 14-15 april.
Semifinaler 28-29 april och returer 5-6 maj.
Finalen går i Rom den 27 maj.
.

Kommentarer
Postat av: Kersti

Är en inbiten tedrickare sedan jag slutade röka för ca 20 år sedan. Kom på att jag nog egentligen inte gillat kaffe. Nu dricker jag kanske en kopp i kvartalet och då med mycket mjölk. Men te bälgar jag i mig flera säkert en liter om dagen. och sover gott gör jag. Så välkommen i gänget. Man kan gå på fik och dricka te det fungerar alldeles utmärkt.

2009-03-19 @ 19:09:50
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vad kul att du får nåt positivt ut av bytet! Så det inte bara var jämmer och elände :o)

2009-03-19 @ 20:23:18
URL: http://meramest.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hmmm, är inne på att minska mitt kaffedrickande. Dricker kaffe 10-12 gånger per dag. Känns svårare att sluta med kaffe än rökandet. Men för lite sömn och svag tremor i händerna gör att jag funderar..... Lycka till. Strongt gjort/Claus

2009-03-19 @ 21:48:32
Postat av: Claus

Ooops! Varför kom inte anmn och URL med?/Claus

2009-03-19 @ 21:50:25
URL: http://Koloniet.blogspot.com/
Postat av: Azola

Mitt kaffedrickande har också minskat en aning efter rökstoppet, det dricks i alla fall några muggar gott te varje dag!



Trevlig helg önskar jag er... både med Uffe på Globen och Drottningholm, vars Violer o Penseer jag bara fått njuta av från Malos efter tio i dag!

2009-03-20 @ 12:05:37
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Kersti: Ska försöka fika te när jag går på fik.



Johanna: Jag lär mig dricka te och det blir lite godare för varje dag som går.



Claus: 10-12 koppar??? Det är din tur nu att lämna kaffet Claus...kom med i tedrickargänget!



Azola: Tror att både Uffe och violer blir bra. Ha en skön helg!

2009-03-20 @ 18:10:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0