Site Meter

Nu börjar det!



Vi har väntat länge i kyla och mörker. Nu har ljuset återvänt och vi går på trädgårdsmässor och trängs. Fröer gror i såjord för att i sommar blomma som vi tänkt i våra trädgårdar...och på våra balkonger. Fruktträd ska beskäras och trädgårdar ska vårstädas och eldar ska bränna ris och bråte.

Vi kommer att hänga på låset när plantskolorna får hem perenner, buskar och träd och vi kommer att göra allt för att förverkliga våra trädgårdsdrömmar. Skapa vårt paradis.
Kanske man kommer att sakna den längtan man hade under vintern.....men nu kommer vi snart att börja längta efter sommarsemester och vila, för längta måste man ju.....
Nu sjunger koltrasten i vårt kvarter.

Dagens låtar
Hela Lalehs album Me and Simon
Big city love
Lär mig om

Dagens Trädgårdsspaning
Dagens vill ha

Kommentarer
Postat av: Sara

Stämmer bra det där, har en önskelista med växter som jag vill köpa i år som är lång som en arm.... kanske tur att pengarna oftast bara räcker till en bråkdel, annars skulle min familj få sätta ut en efterlysning efter "grävande mamma", senast sedd med spade i högsta hugg ;o)

2009-03-08 @ 00:23:57
URL: http://garden.brenne.se
Postat av: L

Både njuta nu o längta måste man få göra..till paradiset som är här på jorden!

Tack för Din härliga blogg!

2009-03-08 @ 01:25:57
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Sara: Ja vår och försommar vill man ha mycket i plantbutikerna.



L: Brukar vara bra på att njuta nu men mars kan vara irriterande lång....

Tack själv!

2009-03-08 @ 07:17:58
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Anita

Så härligt du sätter ord till det man känner just nu ... längtan till sol, vår och ljuv blomning. Någon mässa hinner jag inte med denna helg men jag har tagit ledigt den 27:e mars.Då kommer jag att hänga på låset till Nordiska Trädgårdar. Gäller att passa på innan den stora anstormningen kommer.



Annars fortsätter omplanteringarna idag. Det mesta är klart men några pelargoner ska få ny jord och en gardenia, som står helt still, ska få lite större kruka och ny jord, köpte Hasselfors jord med lågt ph till den igår.



Ha en bra söndag!

Anita

2009-03-08 @ 08:02:58
URL: http://anitalinder.wordpress.com/
Postat av: Mira

Svårmodsfröjd...

2009-03-08 @ 10:44:49
URL: http://mirasmirakel.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ingen sjungande koltrast här inte, men en ensam hanne kämpar med snön under fågelmatbordet sedan ett par veckor tillbaka.

Ännu ingen dam att sjunga för. Skulle i så fall vara jag, men han vet att jag bjuder på mat ändå.

GJ

2009-03-09 @ 09:16:17
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Anita: Då kanske vi ses på mässan! Ha en fin vecka!



Mira: Just så!



GJ: Prova att håll inne med maten ett tag så kanske han börjar sjunga för dig!

2009-03-09 @ 17:49:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0