Site Meter

I väntan på grönskan

Jag är trött på alla kala, kalla bilder på bloggen...nu väntar vi in grönskan.


Skånegården på Skansen 2007

Naiv och framgångsrik

Göran Grejder var på trädgårdmässan igår. Han pratade bl.a. med Lasse Krantz om hur finanskrisen påverkar trädgårdsbranchen. Lasse tror att branchen blir gynnad av krisen och har en egen krisväxt: Ringblomman - den är naiv och framgångsrik! Läs mer i DN.

Tidigare Nordiska trädgårdar

För ett år sedan
För två år sedan
För tre år sedan

Livet är ett stormigt hav, men ett hav som
har sina hamnar invid grönskande öar

August Strindberg

Kommentarer
Postat av: Anita

Javisst blir man trött på den kala gråtrista världen som är utanför fönstret nu. Din bild av sommaren som badar i grönska är underbar. Man behöver sånt ögongodis just nu. Inte en enda liten lökväxt har jag som blommar. En väldig skillnad mot förra året.



Men ... trots det grå vädret så hoppas jag att du får en riktigt fin söndag!

2009-03-29 @ 09:30:37
URL: http://anitalinder.wordpress.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Anita: Man vill bada i ögongodis för att hålla tålamodet. Ha det gott!

2009-03-29 @ 19:49:58
Postat av: Anonym

Vilket underbart vackert foto.

Idag har det verkligen varit vår här nere, ljuvligt.

Kängorna och de tjockaste jackorna är undanhängda, nu vill jag inte se dem på ett tag. Hejdå till varma halsdukar och lovikkavantar, adjö till raggsockor och mössor...

2009-03-29 @ 20:03:16
Postat av: Annika

Det var jag som skrev farväl till vinterkläderna, namnet föll visst bort.

2009-03-29 @ 20:46:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0