Site Meter

Rebellen i barockträdgården


En rebell brukar beteckna en upprorsman eller militant aktivist som vänder sig mot den etablerade politiska eller kulturella ordningen (läser jag på Wikipedia). Den här rödklöverblomman har trotsigt letat sig igenom buxbomen här  i den strikta barockträdgården vid Strömsholms slott.

Jag gillar olika typer av trädgårdsstilar och även barockträdgårdar....men man blir ju så lycklig när man ser den här rebellen som stör den strikta ordningen.
Rödklöverblomman vänder sig verkligen mot den kulturella ordningen här....och vad säger kungen om denna klöverblomma? Får trädgårdspersonalen sparken nu?


Med tanke på den här HD:n i Vaxholm idag såg jag när jag åkte hem en yngre man....av den arga typen (undrar om man automatisk blir arg när man sätter sig på en motorcykel?) på Sankt Eriksgatan som sms:ade när har körde och kryssade mellan bilarna....det såg roligt ut trots att han såg fruktansvärt arg ut.

Kommentarer
Postat av: Alt godt

Det minner meg om denne: http://altgodt.wordpress.com/2009/05/08/finn-ein-feil/

2009-07-18 @ 22:41:17
URL: http://altgodt.wordpress.com
Postat av: Johanna

Smsa när han körde motorcykel?? Hu! Och motorcyklister som redan lever farligt i trafiken...

2009-07-19 @ 13:05:18
URL: http://meramest.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Alt godt: Jag kommer ihåg ditt inlägg och det är lite liknande ja.



Johanna: Vågat var det!

2009-07-19 @ 16:51:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0