Site Meter

Inte en blomma.....

..så långt ögat når! Det blir väl mycket blommor på bloggen just nu i rosornas tid och då även perennerna har sin bästa tid. Vissa kan nog må illa av allt rosa som blommar i trädgårdarna nu, att det blir för mycket av det vackra , att det behövs kontraster för att orka ta in allt vackert. Därför placerade jag mig på Barnhusbron i morse och fotade något som är en kraftig kontrast till alla romantiska rosor som fyller min och andras bloggar nu. Men eftersom jag även besökte Bellmansmuseets vackra trädgård och Sinnenas trädgård så kommer det mer blommor.....



Kommentarer
Postat av: agneta

det här är kanske vackert på sitt sätt?

2009-07-05 @ 11:34:40
URL: http://stillstanding.blogg.se/
Postat av: Johanna

oj dom har kommit en bit på väg med hela det där bygget sen jag var i sthlm sist!

minns att jag tittade på den svarta blänkande väggen som växte fram varje gång jag åkte med pendeln och undrade vad det skulle bli av det hela.

2009-07-05 @ 17:47:40
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

agneta: Njaöae...nej!



Johanna: Det byggs otroligt mycket i city just nu.

2009-07-05 @ 20:50:48
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Johan

baRnhus bron efter det barnhus som låg där för ganska så länge sedan.



Vacker ligger i ögonen som betraktar skapelsen men visst funkar det som en bra kontrast mot alla blombilder!

2009-07-06 @ 06:16:09
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Tack Johan...jag har alltid sagt Banhusbron men nu vet jag bättre. Ha en bra dag!

2009-07-06 @ 06:37:38
Postat av: Hav utan hamnar

Det där gillar jag, vackert på sitt sätt som agneta skrev. Det är något speciellt med järnvägar, tåg och tågstationer.



En central knutpunkt där/från du kan ta dig dit du (i princip) vill. Det andas en viss optimism på centralstationer och bangårdar... enligt mig hehe =)



Lev väl!

2010-01-18 @ 21:45:44
URL: http://havutanhamnar.wordpress.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Hav utan hamnar: Gillar också platser där man reser ifrån....och kommer hem till!

2010-01-19 @ 17:35:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0