Site Meter

En trädgård för alla sinnen



Det här är en mycket vacker liten trädgård som har en viktig uppgift att fylla. Tyvärr fick jag inte samma känsla för trädgården idag som jag brukar få och det kan bero på att de har varit tvungna att tukta de vilt växande honungsrosorna på pergolan. Jag förstår varför man gjort den beskärningen. I en så här liten trädgård vill man inte skapa en vägg av rosor mitt i trädgården utan man ska kunna ha överblick över hela platsen.

De ganska hårt uppstammade honungrosorna ser lite vilsna ut nu men jag vet att de kommer att kasta sina grenar nedåt igen och göra pergolan till ett blommande hav av den vackra rosen nästa år igen. Att trädgården såg lite skräpig ut kan ju vara en tillfällighet....det kan ju inte vara nystädat jämt.
Jag tycker också att man borde ha några växter som hänger ner över den ganska höga muren så att det mjukar upp en aning men det kanske finns en anledning till växtvalet som nu finns här. En fin och viktig plats är det i vilket fall som helst.






Se min Trädgårdsspaning här.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0