Site Meter

Ser du verkligen på TV i mobilen?

Idag när jag sopade de milslånga gångarna belagda med kalksten så ringde en man från Telenor. Han ville se över mitt mobiltelefonabonnemang sa han och jag suckade och tänkte att jag inte vill ha något mer, det räcker. 
Nu visade det sig att han ville veta om jag verkligen behövde alla tjänster som jag hade.
- Ser du verkligen på TV i mobilen? 
- Nä, sa jag.
- Då tar vi bort den tjänsten (visste inte ens att jag hade den) det är en kostnad på 80kr/mån.
- Jag ser att du surfar mycket, då är det bättre att du har en tjänst som kostar 59 kr  i månaden så slipper du betala flera hundra varje månad för surfningen och de två första månaderna är gratis.
- Va bra!
- Jag ska se om jag hittar något mer som du inte behöver fortsatte han och tog till slut bort olika tjänster för 150 kr i månaden och gjorde så att jag kan surfa hur mycket jag vill för 59 kr i månaden. 
Han ville verkligen minska mina kostnader och jag tror honom, han var från Norrland och jag litar på alla som kommer från Norrland. Hade han ringt och sagt att de måste höja priserna så hade jag inte sagt något om det tror jag.

Jag har aldrig varit med om ett företag som vill ha mindre betalt av kunden! 
- Vad är haken frågade jag, misstänksam som man är men det fanns ingen. 
- Vi är rädda om våra kunder, sa han.
Sen pratade vi om vädret i Hudiksvall och i Stockholm. Sen fortsatte jag sopa milslånga gångar belagda med kalksten.

Jag har inte så mycket att berätta på trädgårdsfronten....det är hårt arbete som gäller nu. Att vårstäda slottsparken tar hårt på en man som levt i 20 090 dagar. 
I morgon ska jag börja göra fint i planteringarna.


Kommentarer
Postat av: Anna

Oj, det var en ovanlig säljare. Kul! Det är minsann ordning på folk från södra Norrland! :)

2009-04-02 @ 20:47:13
URL: http://sy.lugnagatan.net
Postat av: orprosen

2009-04-02 @ 21:47:50
Postat av: Torprosen

Ja, man undrar ibland hur de orkar ha ett sådant jobb där folk bara blir irreterade när de ringer upp. Vi får ju inte glömma att de är människor precis som du och jag. Du har en trevlig blogg tycker jag som kikar in ibland. Ha en go frdag!

Torprosen

2009-04-02 @ 21:52:38
URL: http://http://torprosen.blogspot.com/
Postat av: Anita

Att vårda sina kunder är lika viktigt som för oss att vårda våra växter. Om kunderna trivs sprids ryktet och fler kunder strömmar till. Om växterna trivs sprider dom sig och blir flera.



En solig morgon och dag är på gång. Och det är fredag :)



Ha en skön fredag och helg!

2009-04-03 @ 06:34:13
URL: http://anitalinder.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0