Site Meter

Förfall





Se mer om byggnaden och dess framsida  här.
.

Kommentarer
Postat av: Ramona K

Är bilden tagen i Sverige? Får hoppas att förfallet hejdas snarast - att det inte är kommunen som väntar tills byggnaden inte går att rädda och sedan säljer tomten till något byggföretag. Ett inte obekant händelseförlopp här i Uppsala län. Vilka vackra äpplen!

Ramona K

2008-09-16 @ 16:26:38
Postat av: Elin

vart är det där taget nånstans? :) nu blir jag riktigt nyfiken :)

2008-09-16 @ 16:36:39
URL: http://endastelin.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Ramona K: Bilden är från grannen till slottsområdet. Se nya länken längst ner på sidan....och jag tycker förfall på äldre byggnader är vackert. Men så äger jag ingen egen fastighet själv heller.



Elin: Som sagt så är det granngården...och den fotograferades vilt idag och igår...

2008-09-16 @ 18:27:17
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Ruben

Sorgligt, men när man inte känner till bakgrunden är det svårt att yttra sig om eventuella åtgärder.

Har du pulat ner några Thalia-narcisslökar ännu? /Ruben

2008-09-16 @ 19:08:17
URL: http://ruben.tradgardsblogg.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Ruben: Det var tur att du påminde mig...de var ju grymt snygga. Tack!

2008-09-16 @ 19:41:28
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Hej! Jag vet inte om du kommer se detta men jag undrar vad äppelsorten heter. Jag fick såga ner halva äppelträdet för att min bror skulle kunna gräva ner nytt avlopp åt oss. Äppelträdet ser verkligen halvt ut, men jag sågade inte ända in till stammen så jag har några stumpar att ympa på, så jag ska försöka ympa in några olika sorter för att få det fint igen / Kerstin

2009-02-11 @ 08:59:49
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Kerstin: Tyvärr så vet jag inte, det står hos grannen men jag kan fråga vid något tillfälle. Det är ju näst intill omöjligt att gissa äppelsorter, man måste nästan dela dem och se på kärnhus mm och jämföra i Anton Nilssons fina bok om våra äppelsorter. Lycka till med ympningen.

2009-02-11 @ 09:17:07
Postat av: Kerstin

Tack så hjärtligt! Ja, jag kan förstår att det är svårt med äppelsorter, jag ska forska vidare, det såg så gott ut. Vi hade en tax som planterade ett äppelträd, troligtvis bajsade han ut en kärna som tog sig. Trädet stod mitt i hundgården och hann bli riktigt stort. Det blev också äpplen på det, men vi har ju inte en aning om vad det var för sort. Tyvärr dog det, så nu är både hunden och trädet borta / Kerstin

2009-02-15 @ 15:22:45
Postat av: Agneta Jonsson

Tror att det är kombinationen röda spänstiga äpplen och fasadernas vackra förfall som är så sympatiskt.Jag gillar verkligen kombinationen.

2010-02-14 @ 17:04:05
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Kerstin: Vilken underbar tax. Synd att både tax och träd är borta.



Agneta Jonsson: Ja med!

2010-02-14 @ 18:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0