Site Meter

Andas djupt!



Jag önskar alla en riktigt skön helg. Låt alla stora stormarknader vara nu i helgen....skit i att storhandla, låt handlarna stå där i sina stora handelspalats med sina varor och undra, handla i kvartersbutiken eller i lanthandeln (om det finns några kvar) i stället den här helgen. Tiden ni vinner på det kan ni vistas i naturen, packa en picknick-korg och sitt vid en strand eller i skogen och njut av lugnet och tystnaden. Plocka svamp eller titta på löv som färgas och andas djupt.....
Hälsningar Doktor H

Dagens låt
Som ett lån - U.L

För ett år sedan
För två år sedan

Kommentarer
Postat av: ramona K

Kloka ord Doktor H - och efter detta lite kultur?

Här i Uppsala är det fest imorgon och den fortsätter hela natten lång. Kulturnatten i september började 1989 och är ett lyft för Uppsala som annars inte kan konkurrera med Stockholm. Största problemet är att välja bland alla spännande programpunkter. Ibland är det enklare att bara följa en bana. Vad sägs om Eldshow till tolkningen av persiska dikter på Botaniska Trädgården, en serie "happenings" hela natten på Skrotcentralen - allt från träskblues till barockmusik. Prova på Taiji på Linnéträdgården. Min man vill inte missa Lars Erstrand Four medan en av mina favoriter som återkommer varje år är stumfilm med levande musik. Vansinnigt roligt och skickligt gjort! Hoppas det fina vädret fortsätter. Det är alla konstnärer och musiker förtjänta av.

Frestad? Ser nu att din favorit Ulf Lundell spelar i Uppsala 27 september.......

Trevlig helg

Ramona K

2008-09-12 @ 16:31:20
Postat av: Lilla B

Kloka ord, Dr H. Skulle knappt kunna skriva dem bättre själv.

Men lite ståhej blir det allt i helgen eftersom äldste sonen ska gifta sig. Men på söndagen bli det lugnt.

Trevlig helg önskar Dr B

2008-09-12 @ 16:51:20
URL: http://lillab.blogspot.com
Postat av: Thomas H

Strömmen skimrar av ljus! Och jag går dit för att andas. Eller färdas en stund genom skimret. Trevlig helg!

2008-09-12 @ 17:02:12
URL: http://thomasmedh.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

ramona K: Låter som en trevlig kulturnatt. Hoppas att ni får det trevligt...om två veckor kommer jag att vistas på Öland och konstnärsnatten där och den 8 oktober ska jag se Lundell på cirkus här i Stockholm...ser fram mot båda de händelserna.



Lilla B: Aha...är det nu det sker! Hoppas att allt går bra och att ni får fint väder.



Thomas H: Visst är kontrasten stor mot att stå mitt i ett handelspalats ute i Kungens Kurva?

2008-09-12 @ 17:11:52
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Katarina

Doktorn har alldeles rätt! Jag ska gräva ner narcisslökar och hoppas att de vill blomma i vår. Har ju problem med att det bara blir blad. Nån säger att jag måste gödsla, så det kanske jag också ska göra. Hoppas bara att en begynnande snuva inte däckar mig nu när solen äntligen skiner...

2008-09-12 @ 17:54:23
URL: http://kollitott.blogg.se/
Postat av: johanna

jag ska gå på Kulturnatten i Mölndal och imån ska jag jobba hela dagen på familjedagen för hyresgästerna och på söndag ska jag bara ta det lugnt. ingen stormarknad och ingen shopping, Doktor H!



2008-09-12 @ 18:04:17
URL: http://meramest.blogspot.com/
Postat av: Anita

Så kloka ord. Nu har det ju klarnat upp och ljuset är så där gyllene som det kan vara i september. Kall är luften men klar och skön att andas. Helgen ska avnjutas bland de sista blommorna i trädgården. Inte en enda stormarknad eller affär ska få besök av mig.



Ha en härlig helg!

2008-09-12 @ 18:43:02
URL: http://anitalinder.wordpress.com/
Postat av: Ruben

OK med reservation, jag köper den här ordinationen - men hur blir det med snapsen då? Ska man avstå, eller ska man öka ransonen? Trevlig helg själv. /R

2008-09-12 @ 18:49:42
URL: http://ruben.tradgardsblogg.se
Postat av: Lotta

drar ett djupt andetag - andas ut Tack för hälsorådet och jag skall vara ute från morgon till kväll, hela långa helgen. Ha en härlig helg du med 8`) Vacker bild.

2008-09-12 @ 19:21:49
URL: http://lotta.tradgardsblogg.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Katarina: Vitlök...vitlök Katarina!



Johanna: Jag gillar kulturnätter...



Anita: Önskar att resten av september ska bli solig. Bra att du låter stormarknaderna vara Anita.



Ruben: Du kan andas mellan schnapsarna Ruben.



Lotta: Det låter bra, utomhus brukar man andas rätt.

2008-09-12 @ 20:20:27
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0