Site Meter

Nu är det gott att leva

15392-1809

Så har då säsongen i slottsparken börjat och resan dit var gladare än någonsin. Igår brände jag skivan med musiken som ni tipsade om och det blev en härlig och rolig blandning som kommer att höras i bilen i vår. Alla låtarna hittades förutom Mupparnas version av English Country Garden....det fick bli Rolf Harris i stället. Sedan bytte jag systers Calle Schewens vals mot den ännu rospiggigare ´´I roslagens famn´´ men jag tror inte du misstycker syster? Länk till musiklistan.

Att köra in i allén vid slottsparken till tonerna av Barcahymnen var mäktigt och ut därifrån till Olle Adolphssons ´´Nu är det gott att leva´´ var fint.
Jag har ett nytt skivprojekt på gång där jag behöver er hjälp igen men det tar vi längre fram.

Det var omplantering och nedklippning av pelargoner som gällde idag och mängder av sticklingar fick jag på köpet.
Bilden föreställer Helleborus orientalis - Orientalisk julros som blommar fint i parken nu. I år ska jag föröka den genom delning och förgylla andra platser.

För ett år sedan

Glöm inte att hålla koll på fåglarna!
.

Kommentarer
Postat av: Lilla B

Funderade lite på dig idag och hur det vara att köra in genom slottsgrindarna efter så lång tid. Tänkte att det måste kännas fint.
Skönt när livet återgår till det normala!

2008-03-03 @ 18:23:11
URL: http://lillab.blogspot.com/
Postat av: parkarbetaren

Härligt att du är utsläppt för en ny säsong!!

2008-03-03 @ 19:15:33
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Lilla B: Det känns bra så här långt.

parkarbetaren: Ja nu kör vi!

2008-03-03 @ 19:31:13
Postat av: Claus

Visst är det härligt att arbeta till musik. Kul med listalternativen. Perfekt tid att börja jobba, nu när alla växter vaknar.
A propos julrosor. Vill du vara snäll och kolla mitt inlägg idag. Är det verkligen en julros? Blomman ser inte ut så, men..

2008-03-03 @ 20:30:54
URL: http://lotten5.blogspot.com/
Postat av: Ulrika

Jag kan ana din lyckokänsla att få börja i parken igen. Det är inte utan att jag är "avis".
Fast jag gick ner i garaget och blev smått lycklig då jag såg att min Verbena bonariensis hade nya gröna blad på gång, så nu börjar säsongen...

2008-03-03 @ 21:43:53
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Claus: Visst ser det ut som en julros, har dock inte sett en sort med sådana blommor och blad. Vi får forska vidare om sort.

Ulrika: Vad fint att få igång jätteverbenan...jag förlitar mig på att den även i år har förökat sig med frö på plats som den gjorde förra året då jag fick massor av fröplantor.

2008-03-03 @ 21:54:09
Postat av: Fundera grönt

Härligt det låter! Håller tummarna att det ska funka med armen nu och att du får må bra på alla vis!

2008-03-05 @ 08:00:16
URL: http://funderagront.blogspot.com/
Postat av: Calle

Oj, den blomman var vacker!
Här ligger allt nedbäddat under snön som du säkert förstår.
Vilken sorts jobb är aktuellt just nu förutom pelargontuktning?

2008-03-05 @ 10:08:49
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Fundera grönt: Tack snälla!

Calle: Jag förstår att ni har mycket snö kvar men jag lovar att mycket av snön kommer att smälta från och med söndag i norra Norrland.
Den här veckan håller jag på att kratta ihop torra pinnar från träden som beskär sig själva men låter de torra grenarna ligga och skräpa i hela slottsparken.

2008-03-05 @ 16:55:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0