Site Meter

Sympathie

Några bilder från en högst sympatisk park i Sörmland. Nu blir det några dagars vila.


Rosen heter Sympathie och den har växt mot fönstret....jag har inte böjt den för att komponera bilden....


Lavendeln ´Munstead´ och Vidjehortesian ´Annabelle´  som just håller på att gå i blom.


Pelargonen Appleblossom Rosebud


Ett av veckans arbeten, renovering av en plantering, har grävt bort allt elände som fanns här,  lagt på ny fin jord, några stora stenar i planteringen och så har jag använt några av växterna som fanns här tidigare.

För ett år sedan
För två år sedan
För tre år sedan

Dagens låt

Halvvägs till havet med U.L
Halvvägs till havet där floden gör en krök
faller en stjärna i den tomma himmelen
Halvvägs till havet har jag mitt hem
och jag önskar att jag kunde göra allt från början igen

Dagens fundering
Hade otroligt svårt att lyssna på Leif Silberskys sommarprogram idag. Han berättar bl.a. att djuren på alla cirkusar har det mycket bra tillsammans med sina skötare. Skulle de haft en dålig tillvaro skulle de inte lyda så bra....ungefär så sa mästeradvokaten Leif. Har han aldrig hört talas om att jobba under hot och förtryck?

På frågan om det var svårt att försvara bl.a. barnamördare och våldtäktsmän så berättade han att han kände starkt för förövarna eftersom de skulle få sina liv förstörda när de blev dömda. Antar att min ilska är väldigt primitiv och jag  borde läsa psykologi och juridik i många år innan jag skulle förstår hans uttalanden.

Kommentarer
Postat av: Eivor

Hej,

Det var en vacker komposition på den översta bilden.

Ha en bra helg

Hälsn. Eivor

2008-07-11 @ 16:16:27
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Eivor: Ha en bra helg själv var än du befinner dig. Här i Stockholm har det börjat regna nu.

2008-07-11 @ 16:18:40
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Eivor

Nu är jag hemma igen och här regnar också.

Det blir kortare resor framöver. Till min bror nära Ystad bl.a.

Håller med Dig om Silberskys uttalande. Det är tydligen inte offren utan förövarna man skall sympatisera med..

Det märks tyvärr alltmer i samhället.

Hälsn. Eivor

2008-07-11 @ 17:34:10
Postat av: Lilla B

Förstår inte heller hans uttalanden.

Men trevlig helg ändå!

2008-07-11 @ 17:47:45
URL: http://lillab.blogspot.com
Postat av: Kersti

Jag hade en förutfattad idé om att hans program skulle vara just så så jag lyssnade inte. Antar att jag också behöver lite terapi.

2008-07-11 @ 21:41:40
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Eivor: Visst måste alla människor ha rätten till hjälp av advokat men....



Lilla B: Det är många människor man inte förstår. Ha en skön helg!



Kersti: Finns att lyssna på webben Kersti.

2008-07-11 @ 23:05:57
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Ronja

Härliga bilder!

Ha nu en riktigt skön helg, Slottsträdgårdsmästaren!

Kram från Ronja :)

2008-07-11 @ 23:06:05
URL: http://hundramiljoner.tradgardsblogg.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Ronja: Tack...jag önskar dig detsamma!

2008-07-11 @ 23:32:28
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0