Site Meter

Roy i Macken

Jag brukar aldrig prata om hur många timmar jag jobbar eller hur trött man blir av arbetet, det brukar bli som en tävling om vem det är mest synd om. Men ikväll då jag jobbat mina 14 timmar  i hårt arbete, i stekande sol och med en aning stress att jag ska få parken så fin som jag tänkt då jag lämnar den på fredag.... gör jag ett undantag och berättar att jag är helt helt slut och tänker somna ifrån den här dagen nu.

Belåten ändå eftersom jag fått så mycket gjort, bl.a. burit möbler tidigt på morgonen tillsammans med en västgöte som lät som Roy i Macken, planterat perenner, kantskurit gångar, sågat ur grenar som gick över vägen i allén och till slut rensat grusgångarna i trädgårdslandet mm. mm..
Nu känns det i alla fall som jag ansluter mig till gruppen som vill ha medlidande för att man jobbar.... så mycket.....men icke så, jag är här för att jobba och jag älskar mitt jobb och det är inte alltid så här mycket på en gång. Det kanske är fel att ta semester igen så här i sommaren men jag behöver en paus nu.

I morgon är en annan dag!
Sov gott!

För ett år sedan
För två år sedan
För tre år sedan


Kommentarer
Postat av: Lilla B

Man kan bli trött och slut även om man älskar sitt jobb!

Från en som vet.

2008-07-29 @ 21:04:07
URL: http://lillab.blogspot.com
Postat av: Ramona K

Ja,det var mycket jobb i denna värme så sov gott Trädgårdsmästare. Hoppas du får en vacker stilla stund på din bänk imorgon. Tänk också hur man kan njuta extra mycket av en semester när alla andra får återgå till vardagslunken.

Sweet dreams

Ramona K

2008-07-29 @ 21:06:44
Postat av: Kalle

Hav förtröstan bäste trädgårdsmästare...

Din semester nalkas med samma stormsteg som min tar slut!

2008-07-29 @ 22:51:40
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Lilla B: Jo det är väl tillåtet förstår jag.



Ramona K: Morgonkaffet på bänken lockar...



Kalle: Du har helt rätt Kalle....våra stormsteg har väl helt olika känsla kan jag tänka.

2008-07-30 @ 01:30:16
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Sture

Hej!

För några dagar sedan fick jag en bloggutmärkelse (award) och ge denna vidare till sju andra bloggar jag tycker om - denna blogg hamnade på min lista.

Välkommen in på min blogg för att läsa mer om din utmärkelse!

/Sture

2008-07-30 @ 01:33:56
URL: http://sturegrabben.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0