Site Meter

Perenner - av Hansson

Nu har jag beställt den fina boken ´´Perenner´´ av Marie och Björn Hansson, Hansson kan man alltid lita på!. 1000 bilder och 2800 växtbeskrivningar. Priset i butiker ca. 457:- (270:- på Bokus men där är den tillfälligt slut nu).
Jag brukar aldrig gå med i bok-klubbar men nu fick jag ett erbjudande hem i brevlådan om att välja två böcker för 39:-/st. om jag går med i bokklubben Hem&Trädgård. Man binder sig att köpa en bok om året och efter ett år kan man avsluta medlemskapet. Jag skulle ju ändå köpa boken så det här var ett bra tillfälle.

Jag beställde även boken ´´Pioner´´ av Susanna Widlundh, 96 sidor och pris i butik 189:-. (134 kr. på Bokus)
Jag har alltså tjänat 561 kr idag (326 kr om jag köpt dem på Bokus men då måste jag betala frakt också). Jag måste nog gå med i flera bokklubbar så att jag tjänar mer pengar...det kan behövas efter lång sjukskrivning!


Dagens trädgårdsspaning 2 juni 2007


I senaste numret (3) av Allt Om Trädgård som kom idag finns bl.a. dessa artiklar:
  • Silver och blått - Växtkombinationer. Mycket fint och spännande!
  • Hetaste frönyheterna
  • Barrhäcken har tappat tråkstämpeln
  • Tomatfavoriter
15392-1684
Vintern är mild och vintergäcken blommar här utanför.



Kommentarer
Postat av: Zon V

Jag resonerade som du, och brukade "tjäna" massor med pengar, t.ex. på rea.
Problemet är att man har en tendens att senare vilja gå ut och spendera det man har "tjänat", och det går inte så bra ihop ...

2008-01-31 @ 15:05:35
Postat av: Zon V

Men jag känner mig så frestad...
Jag tror jag skall också gå med i klubben. Just den Perennboken har jag inte.
Få se om jag skall välja pionerna också, eller kanske en annan bok...

2008-01-31 @ 15:08:09
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Zon V: Efter att ha sett Uppdrag granskning igår så kanske man borde satsa alla intjänade pengar från bokklubbar och reor...i aktiefonder?

2008-01-31 @ 15:08:52
Postat av: Sten

Bra idé att satsa på böcker. Tänk så mycket man får för pengarna i förhållande till trädgårdstidningar! Tytvärr så fick jag Allt om Trädgård i julklapp, och den tidningen blir bara sämre och sämre. Jätterubriker och jättebilder - för att slippa skriva vettiga artiklar? Fruktansvärd lay-out dessutom.

2008-01-31 @ 15:23:06
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Sten: Ha ha...just när du skrev din kommentar så uppdaterade jag med några rubriker ur senaste Allt Om Trädgård! Så kan det gå. Men jag håller med att böcker ger mer än pråliga tidningar och visst har AoT blivit mycket sämre...men ibland finns något bra reportage.

2008-01-31 @ 15:36:52
Postat av: Zon V

Har ingen TV.
Har slutat prenumerera på AoT. Tyckte det hade blivit mer visningar av bostäder än artiklar om växter och trädgårdar

2008-01-31 @ 16:15:38
Postat av: Azola

He he...har också beställt samma bok(och en till) på samma bokklubb. Bra erbjudande tycker jag.
Att beställa en bok om året lär ju inte bli några större problem då det gäller trädgård! :)

2008-01-31 @ 16:32:14
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Azola: Nej det är nog inga problem att hitta en bra bok på ett år.

2008-01-31 @ 19:31:17
Postat av: Karin A

Perenner verkar vara ett praktverk! Hade gärna haft den i min bokhylla. :) Det trevliga med bokklubbar (som nog är dyrare än internet) tycker jag är att bläddra i bokklubbstidningen och få tips om nya böcker. Jag har sagt upp min prenumeration på allt om trädgård! Har så många gamla exemplar som jag gärna bläddrar i. Ha en skön helg!

2008-01-31 @ 22:21:23
URL: http://uteochinne.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Karin A: Om inte Allt Om Trädgård blir bättre och inriktar sig mer på intressanta reportage än att visa helsidesbilder så kommer jag också att säga upp min prenumeration. Jag saknar en riktigt bra trädgårdstidning, har ju en kategori där jag recenserade trädgårdstidningar och de flesta är ganska lika varandra, man försöker locka med vackra bilder i stället för att skriva om trädgård.
Ha en trevlig helg du också!

2008-02-01 @ 07:09:12
Postat av: Kersti

Jag har just beställt en bok på adlibris. Den levererades fraktfritt direkt i min brevlåda. Om boken är för stor får man hämta den på närmate paketutlämningsställe, men fortfarande fraktfritt. Så kan man tjäna några kronor. Men ibland är bokus ändå billligare trots fraktavgift så det lönar sig att jämföra.

2008-02-01 @ 09:46:16
URL: http://plommenad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0