Site Meter

Nu kör vi !

Nytt år, tomma blad i agendor, dagböcker, bloggar och kassaböcker.

Nya mål, nya möjligheter och nya krafter att göra alla dessa 366 dagar (skottår i år) till något riktigt bra. Vid varje nyår vill vi förändra något i våra liv och även om det kan kännas tryggt att leva vidare i gamla vanor så lockar det ibland att ta sig av spåret och göra något helt annat.

 

Men det behöver inte vara några dramatiska förändringar, vanliga nyårslöften brukar ju vara att sluta röka, använda bilen mindre, bli vänligare, börja äta bättre och motionera mer eller kanske bli mindre beroende av internet och mobiltelefoner....eller bli en friare människa!

Nyårsafton är en bra dag att förändra men oftast faller vi in i gamla vanor igen efter några veckor. Jag har ett par löften som jag ska försöka hålla.......

 

2007 var inte något av de bästa åren i mitt liv men det här nya året kommer att bli ett lyckligt år, ett vackert och ett gott år. Det är nu allt det som man drömt om och väntat på kommer att ske......

 

Några bra sporthändelser under 2008 är Fotbolls EM 7-29 juni och OS i Peking 8-24 augusti.


För oss Vädurar kommer 2008 att innehålla glädje och nystart, jag kommer att bli bra i armen och skörda stora framgångar i arbetslivet.....se här!

Idag går solen ner 7 minuter senare än för en vecka sedan.


God fortsättning på det nya året ....nu kör vi !


 


Kommentarer
Postat av: Annsingen

God Fortsättning!

2008-01-01 @ 08:07:54
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Karin A

Mitt horoskop säger att jag har mer tid för trädgårdsarbet. Hihi, det låter ju inte helt fel. ;) God fortsättning på det nya året!

2008-01-01 @ 09:59:50
URL: http://uteochinne.blogspot.com
Postat av: Gunnar

Gott Nytt År 2008! Hoppas det blir ett fint år för natur- och trädgårdsälskare!
Jag är Fisk o har inte kollat mitt horoskop ännu.
:)

2008-01-01 @ 10:18:25
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5859
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Annsingen: Detsamma till dig.
__________________________

Karin A: God fortsättning. Det låter väl som ett bra horoskop. Funderar på att skriva mitt eget horoskop så att man blir helt nöjd.
__________________________

Gunnar: Detsamma till dig. Idag är det snö i Stockholm och trädgårdslängtan är stor.

2008-01-01 @ 10:37:23
Postat av: Londongirl

God fortsättnig på 2008! Jag ser också fram emot det här året då förra var ett tungt år för mig. Trots att det fanns verkliga ljusglimtar. Fotboll ska bli jättekul.
Ser av ditt förra inlägg att vi går samma stråk på härliga Djurgården. :-)
Jag varierar dem också i längd och tid.
Ha det gott!

2008-01-01 @ 11:04:56
URL: http://tankevagor.blogspot.com
Postat av: Fundera grönt

Ja, nu kör vi så det ryker! Klart det ska bli ett toppen-år!
Önskar dig en bra början så här denna första dag på det nya!

2008-01-01 @ 11:27:55
URL: http://funderagront.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Londongirl: God fortsättning. Det ser ut som om det är många trädgårdsbloggare som vandrar på Djurgården.
Ja nu är det bara 158 dagar kvar till Fotbolls-EM börjar och det blir härligt.
________________________

Fundera grönt: Den 31 december i år får vi sammanfatta 2008 och berätta om allt gott som hänt.
God fortsättning!

2008-01-01 @ 13:30:28
Postat av: Lilla B

Vi får hoppas att det blir ett riktigt gynnsamt år ur alla synvinklar. Idag har snön fallit hela dagen, det är varmt och skönt huset, alla är friska. Det är en bra dag.
Husbonden svarvar något i källaren och jag trodde ett tag att det var en helikopter som höll på att störta. Julfrid råder inte hela tiden när träsvarven går igång.
God fortsättning, Slottsträdgårdsmästaren!

2008-01-01 @ 16:04:18
URL: http://lillab.blogspot.com/
Postat av: Trolda

Åh vilken härlig positiv inställning =D Din energi riktigt SPRUDLAR igenom "rutan"...(och det kan SANNERLIGEN behövas denna Nyårsdag...Hmmm;)) Jag tycker som du att NYÅR innebär MÖJLIGHETER och det känns som något avgörande i tillvaron. Jag glädjer mig också inför detta nya år och längtar som alltid också till Våren...GOD fortsättning och kram!

Trolda - Tjingeling!

2008-01-01 @ 16:35:53
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Lilla B: Det låter som om ni har en riktigt Astrid Lindgren-helg därhemma Lilla B. Antar att du står rödblommig om kinderna i köket och bakar matbröd och nynnar på någon Evert Taube-visa också....eller?
____________________________________

Trolda: Det vore väl inte så bra att börja första dagen på året med ett gnäll-inlägg....nej nu ser vi fram mot ljusare tider på alla sätt.
Ha det gott!

2008-01-01 @ 17:33:32
Postat av: Lilla B

Hi hi, Slottsträdgårdsmästaren. Tror du är lite synsk... ;)

2008-01-01 @ 18:25:23
URL: http://lillab.blogspot.com/
Postat av: Bloggblad

Så fina bilder du tar!!! Jag har scrollat och njutit.
Den där känslan av nytt fräscht blad fick jag varje gång i skolan när jag fick en ny skrivbok: NU ska jag skriva fint... Och förstås hänger den kvar varje nyår. NU ska jag...

2008-01-01 @ 19:09:42
URL: http://bloggblad.blogspot.com
Postat av: Ronja

Nu får vi se vad vi kan göra av 2008. Några nyårslöften blev det inte och hur jag än försöker kan jag inte hitta något speciellt jag ska göra eller förändra för 2008. Jag nöjer mig med att vara öppen och lyhörd för det som kommer.
God fortsättning!
Kram Ronja :)

2008-01-01 @ 22:29:39
URL: http://hundramiljoner.tradgardsblogg.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Lilla B: Jag visste väl...
_______________________________

Bloggblad: Jag minns också hur fint man skrev på de första sidorna i skriv- och matteböckerna men att det blev en aning slavrigare ju längre man kom i boken. Vi får försöka att inte slarva med bloggarna längre fram i år.
_______________________________

Ronja: Du kanske inte behöver förändra något Ronja? God fortsättning till dig också.

2008-01-01 @ 22:43:52
Postat av: Bloggblad

Jag som redan börjat slarva.... :) Men å andra sidan gör jag det för att bli lite ordentligare med annat. Fast... trädgården har jag slutat ha planer för. De första åren var jag SÅÅÅÅ duktig och skötte och planerade och gick upp på söndagsmorgnarna hela vintern och tittade på trädgårdsprogram. Hm... kanske är det för att de försvann som jag tappade stinget?

2008-01-02 @ 17:30:23
URL: http://bloggblad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0