Site Meter

Tulpaner i Ulriksdals slottsträdgård

Idag besökte jag Ulriksdals slottsträdgård och det är alltid spännande att kliva in i deras vackra växthus. De hade en ganska enkel tulpanutställning där i helgen och jag hittade några riktiga godbitar.

15392-1740
15392-1742
Den här rosa franstulpanen heter ´Bell Song´.

15392-1743
Piontulpanen här ovan heter ´Renown Unique´.

15392-1741
Den här rödgula saken är väl mer häftig än vacker va?

15392-1744
...och den här kan man ju inte låta bli att tycka om!

Sökord på Google där man hamnat på min blogg - topp 5!
  1. Lasse Krantz
  2. Blombilder
  3. Vintergäck
  4. Blockhusudden
  5. Trädgårdsmässor

Kommentarer
Postat av: Londongirl

Vackert! Jag har också tulpaner på bloggen därifrån. :)

Läste att det ska bli en ny trädgårdsmässa i Sollentuna. Tror jag ska gå på den trots att jag brukar bli trött bara efter 5 minuter på såna där mässor.

2008-02-17 @ 19:52:42
URL: http://tankevagor.blogspot.com
Postat av: Kersti

Tulpaner, tulpaner. De är så fantastisk härliga med sina färger och det krispiga ljudet när man tar i dem.

2008-02-17 @ 20:04:32
Postat av: Fundera grönt

Läckert! Fina bilder!

2008-02-17 @ 20:08:53
URL: http://funderagront.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Londongirl: Och vi har samma märkliga tulpan på bild!
Klart att det blir Sollentunamässan även om man bara ska ta en snabb runda där inne.

Kersti och Fundera grönt: Visst är det härligt med tulpaner...

2008-02-17 @ 21:04:39
Postat av: Ursula

Vilka ljuuuvliga bilder! Å, vad det pirrar i de gröna fingrarna så här års... :-)

I dag har vi underbart vårväder igen, i Skåne - efter några dagars minusgrader och stormande. På min yttertrappa står sju krukor med olika lökväxter, som bara väntar på sol och litet värme för att visa knopparna. Tulpanerna och narcisserna är redan decimeterhöga...
Jag skriver om trädgård och krukväxter ibland, frf a om mina sorkproblem, mördarsniglar och fuchsior. Det ska bli mer i år! Om du vill se mina fuchsiafoton så klicka på kategorin Gröna Hemligheter på min blogg.

P.S. Jag har faktiskt satt din blogg som Startsida, för jag blir så glad av dina jättefina foton... :-)

2008-02-18 @ 13:27:09
URL: http://hemligheter.nu
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Ursula: Vi hade också riktigt vårväder idag och det är ljuvligt. Fantasiskt fina bilder på fuchior på din blogg och vilket bra val av startsida!!

2008-02-18 @ 16:55:03
Postat av: Stefan

hej! Kan du sort namnet på den där häftiga rödgula tulpanen? :) Du skulle gärna i så fall få maila det namnet till mig på [email protected] om du har möjlighet. Det skulle verkligen vara toppen snällt av dig! :)

Mvh/ Stefan Bengtsson

2012-01-31 @ 15:41:48
URL: http://hedera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0