Site Meter

Johannelunds koloniträdgård vecka 5 - 2008

15392-1683

Det är inte så att jag närmar mig kolonivärlden på något sätt även om jag tycker att det är en intressant företeelse. Jag följer ju TV-serien Koloniområdet Iris på TV4+ på tisdagar så lite fast bland kollofolket kanske jag är.
En liten bit från min bostad ligger Johannelunds koloniförening och här vandrar jag förbi väldigt ofta, därför tänkte jag följa ett år på den här platsen med ett eller två fotografier i månaden. Här finns bara odlingslotter och inga små hus. Det här får bli premiärbilden den här gråmulna första februari 2008. Jag har gjort en ny kategori som heter Johannelunds koloniområde så att man kan följa trädgårdsåret.

En gång för länge länge sedan stod jag i kö för en lott här och fick faktiskt en men då hade jag inte tid. Men vem vet....en dag kanske en avdankad slottsträdgårdsmästare står här och hackar i jorden och har fikakorgen med sig och ljuger ikapp med de andra kolonisterna......men hellre vandrar jag nog omkring vid Medelhavet och njuter av ett varmare klimat. Har jag bloggen kvar om 15 år så vet vi alla.

Trevlig helg alla som besöker min blogg!



Kommentarer
Postat av: Lilla B

Ha en riktigt skön helg! Hoppas att du blir förskonad från den jämrans snön.
Här utanför mitt kontorsfönster vräker snön ner och jag bävar för hemfärd på usla vägar.

2008-02-01 @ 14:41:35
URL: http://lillab.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Lilla B: Kunde dock tänka mig ett litet tunnt lager för att lysa upp tillvaron i huvudstaden. Kör försiktigt hem sedan...ta god tid på dig!

2008-02-01 @ 14:59:35
Postat av: Katarina

Det värmer ett kolonisthjärta att märka att straffarbetet börjar bli i alla fall lite lockande :o)
Det ska bli jättekul att följa det lilla odlingsområdet - vad vackert det ligger!
Jag funderar på att ta mig ner i min lott och klippa lite på äppelträdet - är det verkligen dags en sån här mild vinter?
Ha en mysig helg! Ser fram emot att se var du promenerat!

2008-02-01 @ 15:57:30
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Katarina: Det passar väl utmärkt att beskära lite på äppelträdet. Ha en fin helg du också! Men jag promenerar inte...jag vandrar. Vet inte om det blir några mer vintervandrarblogginlägg...nästa vandring får bli i skir grönska.

2008-02-01 @ 16:37:45
Postat av: cewe

Tack för mejl, jag ska försöka lägga upp länk till föreningens hemsida vid tillfälle. Just nu är min egen dator tyvärr kaputt ;/

mvh

CW

2008-02-06 @ 17:37:35
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

cewe: Ok, trevligt...lycka till med datorn!

2008-02-06 @ 17:48:23
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Iréne

Vi har kolonilott på Johannelund, kom förbi, vi bjuder på både på spade och fika. På lott nr 118 finns vi. Vi ljuger aldrig, talar bara sanning...

2008-02-08 @ 12:05:41
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Iréne: Låter fantastiskt....men spaden använder jag bara i slottsparken där jag jobbar...det får bli kamera i stället och jag väntar till det våras lite mer. Kaffe tar jag tacksamt emot...
Det skulle vara intressant att träffa någon människa som inte ljuger! Ha en trevlig helg på lotten!

2008-02-08 @ 12:42:00
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: munken

Ojojoj, det här är närmare min vision än du anar!! Men först: Skarpnäck. Sedan: paradiset.

2008-02-14 @ 10:02:46
URL: http://www.metrobloggen.se/denmodernamunken

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0