Site Meter

Backa tiden...

...till maj, juni eller juli.



Dagens låt
Under natten regn med U.L

Kommentarer
Postat av: Åsa!

Nog finns det stunder då man längtar bort från verkligheten...

2008-12-17 @ 18:58:25
URL: http://bitihopdax.blogspot.com/
Postat av: fundera grönt

Åhå...! Får man välja, bara så där? Det vore nåt...

Ha det gott!

2008-12-17 @ 19:55:33
URL: http://funderagront.blogspot.com/
Postat av: Lilla B

Skulle vilja byta ut ett litet men betydelsefullt ord. Så här skulle jag vilja att det stod:

Backa tiden till maj, juni och juli.

De tre mest ljuvliga månaderna på året.

Fria från snö/slask, mörka morgnar och flera tröjlager.

2008-12-17 @ 20:15:08
URL: http://lillab.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Åsa: Men verkligheten vinner i längden...



fundera grönt: På bloggar är allt tillåtet...nästan i varje fall.



Lilla B: Ok...jag håller med dig, tänkte bara att det kanske skulle bli för mycket för oss med alla tre månaderna så här i mörkret.

2008-12-17 @ 21:13:58
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Kerstii

Ja nu längtar i alla fall jag efter ljus, ljus och mer ljus. Värme är ju inte fel det heller. Är trött på detta eviga regnande. Cyklade hem i spöregn och jag hade inte ens regnkläder :(. Orutinerat och trist.

2008-12-17 @ 22:06:53
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Trolda

Nu ska vi väl se FRAMÅT istället!!!? Och hellre LÄNGTA lite så...;-) För visst är det väl bara så UUUUUNDERBART att veta att hela denna LJUVLIGA tid väntar på oss!?! =D



Trolda - "Ingen idé att deppa här inte...;-)"

2008-12-17 @ 22:07:20
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: billan

Här läggs det inte in nån back, bara att se frammåt..... Maj, juni och juli skulle inte alls vara lika ljuvliga och efterlängtade om vi inte hade november , december och januari. Välj inte bort nått av dom, ta varje dag / månad för va det är och njut, gilla läget. Och som jag sagt tidigare, U.L funkar i alla lägen!!!!

2008-12-17 @ 22:17:49
URL: http://auroraborealis-1.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Alla: Jag lovar....jag deppar inte alls...är bara sjukt trött på mörkret och ville visa vilka vackra tider som väntar...var lite svårt att ta sommarbilder från 2009. Men jag håller med att det kan se lite deppigt ut i inläggen nu i december men jag lovar att efter söndag så kommer det att sprudla av glädje här på bloggen.

2008-12-17 @ 22:27:15
Postat av: Ruben

Nu har jag gått igenom hela maj månad. Vad mycket vackert och härligt som väntar nästa år igen! När naturen bjuder oss på så mycken fägring måste vi väl förstå, att den behöver vila sig lite. Det unnar vi den väl? Fantastiska bilder av en duktig fotograf och intressanta texter. TACK! /Ruben

2008-12-18 @ 07:46:46
URL: http://ruben.tradgardsblogg.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Ruben: Visst måste natur och trädgårdar få vila för att kunna starta om och locka oss att tycka om när allt börjar blomstra igen.

2008-12-18 @ 17:05:48
Postat av: Annika

Maj! Bara ordet i sig måste vara ett av de mest vackra.

Samtidigt, rent personligt upplever jag den mest ljusa vinter på många, många år... Så, i år tycker jag att de kala träden är ren och skär poesi, att mörkret gör sig så fint ändå (helst med tända ljus inomhus iofs)

Ljus kram från mig!

2008-12-18 @ 18:07:53
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Annika: Håller med om ordet maj och jag kan bara lyckönska dig till det ljusa denna vinter...ska försöka se de kala träden som du gör resten av vintern.

2008-12-18 @ 18:37:27
Postat av: R

Annika: Kan skriva under på Din beskrivning ovan..både ang maj och den ljusa vintern. Det är sinnesstämningen som räknas, den kan få det mesta att bli vackert..och i vinter är det mycket som är speciellt ljuvligt.



Slottsträdgårdsmästaren: Tror Du redan ser de kala träden på det vackra sättet..Du som lyckas förmedla så mycket värme och glädje till oss alla lyckliga läsare av Din helt fantastiska blogg.. Du är så viktig för oss alla.

2008-12-18 @ 19:34:49
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

R: Tack...rodnar lite i Bromma nu...

2008-12-18 @ 20:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0