Site Meter

Nu kör vi Barca

Igår började de spanska och italienska fotbollsligorna och ikväll spelar Barcelona sin första match i ligan. Man möter nykomlingarna Numancia och något annat än tre poäng är otänkbart. Att Ronaldinho lämnat Barca för Milan kommer att ta lång tid att vänja sig vid. Det var han som fick mitt fotbollsintresse att öka några grader när han kom till Barca och han har gett mig de roligaste fotbollsstunderna framför TV:n och även på plats vid hemmaarenan Camp Nou. Jag önskar Ronaldinho all lycka i Milan och kommer självklart att följa hans spel där.

Som tur är har Barcelona den spelare som räknas som bäst i världen just nu. Messi (bilden) kommer att betyda oerhört mycket för laget i år och han får nu ta ett större ansvar. Anfallskompisarna ikväll  blir Eto och Henry och de här tre anfallsnamnen borde skrämma vilket försvar som helst. Men nu har ju inte Henry lyckats fullt ut i Barca och Eto är långt ifrån sin form för två år sedan. Jag tycker att den nya tränaren Guardiola ska spela med unga Bojan i stället för någon av Messis anfallskompisar.
Det kommer även i år att bli en kamp med Real Madrid om seriesegern.
I Champions league kommer Barca att spela så här:
  • 16 september. Barcelona - Sporting Lissabon
  • 1 oktober. Shakhtar Donetsk - Barcelona
  • 22 oktober. Basel - Barcelona
  • 4 november. Barcelona - Basel
  • 26 november. Sporting Lissabon - Barcelona
  • 9 december. Barcelona - Shakhtar Donetsk - Barcelona

Nu kör vi Barca!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0