Site Meter

Höstvandringar



Sommaren gick svindlande fort och jag tycker att jag befann mig alldeles för sällan vid havet, gick för lite i skogen, hade för få pick-nickar, paddlade för lite i vita havskajaker och gick inte barfota tillräckligt ofta. Nästa år blir det bättring!

Nu kommer vi snart in i september, den första höstmånaden och nu går livet i lite lugnare tempo. Kvällarna blir mörka och fotbollsligorna ute i Europa är igång. Nu kan man snart ge sig ut på vandring igen med bra musik i lurarna nu när fåglarna ändå har tystnat och stadens övriga ljud stänger jag gärna ute. Jag ska leta fram boken ´´Alla dessa promenader´´ och försöka hitta platser och vägar jag inte sett.

Dagens låt



Kommentarer
Postat av: fundera grönt

Vackra bilder du visar! Ja, det känns som hösten börjat nu. För mig blev det verkligen från en dag till en annan då jag kom hem från tågluffen - med en förkylning dessutom. Men jag jag har laddat med sol och känner mig rätt nöjd. Men visst får man aldrig riktigt nog. Ser redan fram emot våren. Jag också.

Ha det gott, slottis!

2008-08-24 @ 22:07:02
URL: http://funderagront.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

fundera grönt: Jag har sett från din resa och sett dina spännande bilder. Javisst nu siktar vi på trädgårdsmässan i Älvsjö i vår igen....

2008-08-24 @ 22:10:05
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Katarina

Precis så känner jag också! Och gör en lista till nästa sommar - fler vänner på besök, fler stadsvandringar, fler besök utanför stan...

Och mitt i sommaren sitter man där ändå - alla på semester och man kommer sig liksom inte för. Men nästa sommar, då...

2008-08-24 @ 22:45:24
URL: http://kollitott.blogg.se/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Katarina: Nästa sommar...då!

2008-08-25 @ 17:32:48
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Anna

Äh, vaddå då... livet är ju nu? Fram för fler höstpicknickar, höstskogspromenader och framför allt barfotagående... (sistnämnda inomhus om man är känslig)! ;)

2008-08-25 @ 20:21:55
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Anna: Självklart har du rätt Anna. Tänkte inte på det! Redan i helgen ska jag pick-nicka i skogen...barfota!

2008-08-26 @ 11:46:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0