Site Meter

Nu blommar Kungsträdgården igen

Mitt i city ligger Kungsträdgården och vyn mot Hamngatan är inte speciellt vacker men om man vänder sig om ser man Jakobs kyrka och Stockholms slott. Bilderna blev tagna mot en baksida av en restaurang och det stör en hel del men eftersom jag befinner mig mitt i en huvudstad så får jag väl acceptera det. Det här japanska körsbärsträdet som heter Prunus ´Accolade´ - Knap Hill Körsbär är egentligen lite för rosa för min smak men när det blir sådan här masseffekt så blir det ganska häftigt ändå. Det var en regnig morgon i Stockholm och när jag åkte hem via slussen så visade termometern på Katarinahissen +2 grader.

15392-198715392-1986

Trädgårdsspaning Kungsträdgården

15392-1988
Af Chapman kom tillbaka till Skeppsholmen i veckan efter en stor renovering i Muskö som kostade 100 miljoner.
Nu känns det bra att blicka ut mot Skeppsholmen igen när man åker på Skeppsbron!

Kommentarer
Postat av: Åsa!

Vädret på Gotland är precis som Stockholmsvädret verkar det som, tur man inte är gjord av socker:)

2008-04-13 @ 10:09:32
URL: http://bitihopdax.blogspot.com/
Postat av: frukostflingan

Att det kan vara så vackert mitt inne i en storstad! Jag blir så glad av att se på dina fina bilder, tack för att du delar med dig!

2008-04-13 @ 10:13:57
URL: http://frukostflingan.blogspot.com
Postat av: Claus

Det var snabbt marcherat. Nu skulle jag också vilja bo i Stockholm och få njuta av allt det vackra. Imponerande masseffekt.

2008-04-13 @ 10:35:47
URL: http://lotten5.blogspot.com/
Postat av: Anna

Rooosaaa! :) Tack!

2008-04-13 @ 13:47:58
Postat av: Ulrika

Jag tycker att jag kan Kungsan men när jag tittar på dina, som vanligt vackra bilder inser jag att jag måste dit och titta i verkligheten. Körsbärsträden är ju helt underbara. Jag skulle vilja ha sådana, men jag har inte plats för dem i min trädgård. Dessutom är jag väldigt sugen på Prunus serrula som har så otroligt häftig bark.
Hjälp min trädgård är för liten. Jag behöver en park!!!

2008-04-13 @ 20:04:51
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Åsa: Nu måste vi få tillbaka värmen snart!

frukostflingan: Bara roligt att få visa det vackra som kan finnas i en storstad.

Claus: http://www.hemnet.se/

Anna: Varsågod!

Ulrika: Håller med dig om Prunus serrula....jag har ett litet träd just utanför min bostad här.

2008-04-13 @ 20:12:42
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0