Site Meter

Sen ros

15392-1116

Det kommer några sena knoppar av Louis Bugnet. Det här är en rugosa-ros....den ser ädlare ut än så tycker jag.
Ska göra allt för att parkens rosor ska visa upp sig så länge som möjligt. De ska få tävla vilken som blommar längst.
I morse väntade jag in soluppgången men just när den gick upp och var som rödast höll jag på att ladda kaffebryggaren och när jag kom ut så hade den magiska stunden passerat. Fotografierna på dagens soluppgång blev då ganska platta och inget att visa......men det var en fin stund att se dagen börja.
Nu väntar jag på en stilla morgon, lite kylig med dimma då solen går upp över fjärden.....då ska jag försöka fånga de där vackraste ögonblicken.

15392-1114
Jag tycker att den här rosenskäran ser ovanligt glad ut...som om den sträcker sig fram och säger ´´Titta på mig!!)!

Kommentarer
Postat av: Karin A

LB är en av mina favoritrosor! Börjar alltid blomma först hos mig och fortsätter sedan under hela säsongen. Det har varit en hel del diskussioner kring namnet och det som man slutligen kommit fram till är att den ska heta Louise Bugnet.
Fina bilder! Nästa år måste jag odla rosenskära igen!

2007-09-13 @ 08:11:08
URL: http://uteochinne.blogspot.com
Postat av: sericea

Mina rosenskäror blev sneda och vinda iår. Första vart dom för långa så jag toppade dom och då blev dom monstruöst buskiga. Nästa år skippar jag all fröodling, det blir för meckigt i en lgh. inte ens krassen har blommat för mig iår, vilket hån :o)

2007-09-13 @ 09:23:51
URL: http://meramest.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Karin A: Den är mycket vacker, speciellt i knoppstadiet.
sericea: Förstår att det kan vara svårt att driva upp sommarblommor i en lägenhet.

2007-09-13 @ 23:18:24
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0