Site Meter

Strippad

15392-1280

  • Nu är parkens träd strippade på alla löv. Träden är nakna och kala, så som de kommer att se ut det närmaste halvåret. Alla löv som skulle bort från parken ligger nu i en jättekompost.
  • Båten placerades i ladan idag
  • Allt som skulle göras i trädgården är färdigt....nu fortsätter slyröjningar, vedklyvning, trädfällningar mm. Att börja planera för nästa års trädgårdsprakt får vänta tills vi kommer in i nästa år.
  • Alla varma vinterkläder är på.
  • Det är ingen idé att fotografera mer...finns inget vackert kvar att visa. Någon dag då det är nysnö kanske jag lite motvilligt tar fram kameran....annars väntar jag tills de första vårtecknen.
  • Vinterdäcken ska läggas på nu i helgen.
  • Kylan sveper ner ifrån norr.
  • OK....jag är hyfsat redo för ännu en vinter.

Kommentarer
Postat av: elmango

År efter år...vintermörkret sänker sig. Svenskar är rätt uthålliga. Och optimistiska!

2007-11-02 @ 17:03:15
URL: http://elmango.blogg.se
Postat av: Karin A

Det låter rätt skönt med en paus men samtidigt vemodigt. Säker på att kameran inte kommer att tas fram!? Ha en bra helg...

2007-11-02 @ 17:32:01
URL: http://uteochinne.blogspot.com
Postat av: Ronja

Hua. Bladlöst ett halvår? Jag har aldrig tänkt på det på det sättet... Vilket träd börjar först?

2007-11-02 @ 18:09:24
URL: http://hundramiljoner.tradgardsblogg.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

elmango: Ibladn tror jag att det blivit svårare att uthärda vintrarna sedan vi började resa ut i världen. Tidigare visste man inget annat än vintern och mörkret.
______________________________________________________
Karin A: Ska inte svära på att kameran får vila...
______________________________________________________
Ronja: Det första trädet som börjar grönska är häggen.
______________________________________________________

2007-11-02 @ 19:16:14
Postat av: munken

Inte här (Stockholm) riktigt än. Eken har nästan fällt sina, men jag ser björkar längre ner på gatan som ännu är gula !

2007-11-04 @ 11:01:48
URL: http://metrobloggen.se/denmodernamunken

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0