Site Meter

Drömmen om ljus och värme

15392-135815392-1359

Långpromenad på Djurgården idag för att hålla mig i form, halvt sjukskriven för armen. På en kaj ute på Djurgården var jag nära att kapa en skuta som skulle kunna ta mig till en varmare och ljusare plats.
Här nedan är några bilder från slottsparken nu i november:

15392-1354

33 dagar kvar till vintersolståndet.
122 dagar kvar till vårdagjämningen

Hm....nu är jag kanske lite för negativ....jag fick förbi Astrid Lindgren-statyn vid Junibacken där ute på Djurgården och i den bok hos sitter och läser ser man textraden ´´Jag ser ljuset !´´ Även om det handlar om något helt annat så vet man ju att ljuset kommer åter...som sagt om 33 dagar vänder det och ljuset kommer sakta men säkert tillbaka till oss.

15392-1360
Favoritcafé på Djurgårdsslätten, Lilla Parkkaféet. Stilla gammal jazzmusik från 40-talet och den gamla inredningen gör att det blir hemtrevligt här. Se bara de gamla golven.

Jag lånade dessa rader från Thomas H:s blogg.

Man måste leva utan att förtröttas, se framåt och livnära sig på de levande förråd som glömskan och minnet gemensamt producerar. /Boris Pasternak

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0