Site Meter

Nu börjar det!

Sommartid
15392-529
I morgon börjar ännu en säsong i slottsparken, den tionde för min del. Nu är det dags att kasta sig över träd och planteringar. Förra året låg det snö kvar när jag började men nu har våren kommit mycket längre. Som vanligt börjar jag att beskära fruktträden innan det är dags att börja vårstäda hela parken. Nu blir det ett avbrott efter fyra dagar på grund av vår spännande resa och sedan är det påsk. Jag har inte bestämt mig ännu om jag ska så sommarblommorna nu eller efter påsk, de ska ju skötas också!
Det ska i alla fall bli riktigt skönt att kliva in i parken igen och träffa arbetskamraterna.....och alla växterna!

Dagens jordspråk
Var hälsad, sol, som väcker
med blicken varm och öm
den unga jord som sträcker
sig mornad ur sin sömn!

John Lindström (Postuma dikter)

Kommentarer
Postat av: Trolda

Hoppas du får en härlig säsong nu bland blommor och blad...=) Och Kina....Härligt! Ha en fin söndag!

Trolda - Godmorgon!

2007-03-25 @ 09:39:03
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Calle

Kanske är det bäst att vänta tills efter påsk innan du sår fröerna? Det vore ju för trist om såbäddarna skulle torka ut!

2007-03-25 @ 09:46:37
Postat av: Lilla B

Huvudstupa rätt ner i rabatten! Mm. Snart är det dags.

2007-03-25 @ 10:58:59
URL: http://lillab.blogspot.com/
Postat av: Karin A

Vilken rolig bild! Visst är det alltid samma dilemma när man ska sätta igång att så!?

2007-03-25 @ 11:59:33
URL: http://www.uteochinne.blogspot.com
Postat av: Azola

Det du skrev: Nu börjar det! .. Sommartid ..
gjorde att nu känner jag att
våren är här " på riktigt" :)
Tack för den härliga "väckelsen".. just idag!

2007-03-25 @ 15:44:03
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Trolda: Känner på mig att det blir en bra säsong.
Calle:: Jag får höra om någon kan vattna när jag är borta.
LillaB: Jepp....nu dyker rätt ner i myllan.
Karin A: Ja...när man väl planterar ut en gång i sommar så är det många steg och mycket möda man har bakom sig.
Azola: Vad bra att jag kan väcka folk. Man kanske skulle bli väckelsepräst?

2007-03-25 @ 18:38:16
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Eivor

Har trädgårdsmästaren stoppat huvudet i sanden? som en struts :)
Vackra bilder på tulpaner och narcisser.
Här har det ine varit vår utan en ren sommardag.
Underbart så länge det varar.
Du får ha en fin Kinaresa.
Du vet väl att den enda byggnad som syns från månen är den Kinesiska muren..
Hälsn. från Eivor i Bohuslän

2007-03-25 @ 18:43:04
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Tack Eivor. Men det där med muren stämmer inte riktigt...det är en myt. Däremot syns den när rymdfararna kretsar kring jorden...men det gör även stora breda motorvägar. Ska dock bli oerhört spännande att vandra där på muren.

2007-03-25 @ 18:53:54
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Eivor

Ja där ser man. Man skall inte tro på allt man läser.
Min väninna har varit där och i Buddhatemplen och Peking.
Där fanns mycket sevärt.
Hoppas att Du får det fint i "Mittens rike"

Eivor

2007-03-25 @ 19:01:31
Postat av: maki

Moi!

Hur hamnade jag här,,,,jaa-aa.

Ordet mornad fick mig tvivla,,,vad kan det betyda....och då fanns ju samma dikt på SLOTTSTRÄDGÅRDSMÄSTARENS 2007-03-20 dagens Jordspråk.

Det har jag idag , fast jag ingen slott har!

Tack och önskar en trevlig odlingsår för mästaren!

m a k i

2009-03-20 @ 11:28:04
URL: http://maki.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0